Filteren op kleur in een Access rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarjoThijssen

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Hallo,
Ik heb een rapport waarin gegevens uit 2 verschillende bronnen met elkaar worden vergeleken. Als er verschillen zijn, krijgt een van de cellen een kleurtje. Nu wil ik voor de gebruiker het liefst alleen die rijen laten zien waarop een afwijking voorkomt. In Excell bestaat dan de optie "filteren op kleur". In Access kan ik dat niet terugvinden.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het filteren op kleur in Access voor elkaar krijg?

In Access kan ik dat niet terugvinden. Kan iemand mij vertellen hoe ik het filteren op kleur in Access voor elkaar krijg?
Wat er niet is, kan niet :). Overigens hóeft dat ook helemaal niet, als je de query onder je rapport filtert.

Dat kan als je 1 selectie hebt binnen de query. Watwij willen is een lijst laten zien waarin steeds 2 velden naast elkaar vergeleken worden en de verschillen worden gehighlight door het kleurtje in het rapport. Het kleurtje wordt bereikt m.b.v. voorwaardelijke opmaak.
In het rapport wil ik filteren op de kolommen met de kleurtjes zoals dat in excel wel kan.
Is er helemaal geen mogelijkheid om dat te doen?

Je geeft zelf al aan hoe je het nu doet: met Voorwaardelijke Opmaak. Die functie bestaat bij de gratie van voorwaarden. Je hebt dus al een formule gemaakt om die opmaak te realiseren. Exact dezelfde formule moet je gebruiken (ik zou daar een apart veld voor maken) in de onderliggende query van het rapport. En op het resultaat van dat veld filter je het rapport. Je hebt het niet over meerdere kleuren,
Als er verschillen zijn, krijgt een van de cellen een kleurtje.
dus ik vermoed dat het al genoeg is om met een IIF formule een x of zo in het veld te zetten als er een verschil is, en "" (niks dus) als er geen verschil is. En je filtert dan op de x.

Prima! Kom je er niet uit: voorbeeldje :).

Vraag is niet opgelost zoals ik hoopte, maar via een omweg kan de gewenste filtering aangebracht worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan