filteren op leverancies

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
ik heb 2 tabellen, 1 met de gegevens van de leveranciers en 1 met de artikelen.

Bij de artikelen heb ik een ja/nee functie, om een bestellijst te maken.
maar als ik de bestellijst laat aanmaken word en wel alle ja's weergegeven. maar ook van andere leveranciers. nu wil ik ook dat alleen de ja's van de leverancier.
de ID_leveranciers is gekoppeld aan ID_leveranciers(artikelen)

ik ben een newbee en een autodydact

Laatst bewerkt:
ik heb 2 tabellen, 1 met de gegevens van de leveranciers en 1 met de artikelen.

Bij de artikelen heb ik een ja/nee functie, om een bestellijst te maken.
maar als ik de bestellijst laat aanmaken word en wel alle ja's weergegeven. maar ook van andere leveranciers. nu wil ik ook dat alleen de ja's van de leverancier.
de ID_leveranciers is gekoppeld aan ID_leveranciers(artikelen)

ik ben een newbee en een autodydact

Zie ook je andere vraag, maar ik snap niet precies wat je hier vraagt.
Je wilt alle artikelen zien met een ja. Dat snap ik.
Maar 'ook van andere leveranciers' niet, want de ja/nee staat bij artikel en niet bij leveranciers. Dus dat snap ik niet. Ook niet adhv je voorbeeld database.

Laat even wat weten
Wim

dit is de database, misschien maak dat iets duidelijker.
Ik zou graag in het vak artikelen een zoekfunctie hebben van de artikelen van de geselecteerde leverancier. en de ja/nee wil ik gebruiken om een overzicht te maken van de artikelen bij de leverancier en dat ook te gebruiken in een mail. dat raport wil ik dan weer opslaan op datum als een bestellinggeschiedenis.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dit is de database, misschien maak dat iets duidelijker.
Ik zou graag in het vak artikelen een zoekfunctie hebben van de artikelen van de geselecteerde leverancier. en de ja/nee wil ik gebruiken om een overzicht te maken van de artikelen bij de leverancier en dat ook te gebruiken in een mail. dat raport wil ik dan weer opslaan op datum als een bestellinggeschiedenis.

Zo, het jaar is weer begonnen, dus ik ook.

Je vraag nu in je post wel ineens een heleboel dingen.
Ik zou graag in het vak artikelen een zoekfunctie hebben van de artikelen van de geselecteerde leverancier
Hiervoor kan je gewoon een 'keuzelijst met invoervak' maken op het formulier. Dan krijg je ze allemaal te zien.
Maar eigenlijk zie je al de artikelen van een leverancier al op dit (sub)formulier.
en de ja/nee wil ik gebruiken om een overzicht te maken van de artikelen bij de leverancier
Dit wordt toch al geregeld door de knop 'bestelformulier'?
dat ook te gebruiken in een mail
Daarvoor zijn er al heelveel posts op dit forum geplaats over heo je vanuit Access mailberichten kunt maken. Even zoeken.
dat raport wil ik dan weer opslaan op datum als een bestellinggeschiedenis
Hiervoor zou je een aparte tabel moeten definieren en daar met een UPDATE query de data op slaan.

Laten we afspreken dat je voor iedere vraag van jou even de tijd neemt en anders hiervoor een aparte vraag op het forum gaat aanmaken. Dan krijg je meer reacties.

Succes ook in 2009
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan