• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op meerdere argumenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Allemaal een heel goed gezond nieuwjaar gewenst.
Ik ben het jaar begonnen met een probleem. In Blad1 staan heel veel gegevens. Nu ben ik aan het proberen geweest om gegevens te filteren op twee argumenten en te plaatsen op Blad2. Zie bijgevoegde file. Hierbij moeten de andere gegevens in die regels ook mee worden geplaatst naar Blad2. Na de eerste filter moet er een lege regel tussen komen om straks te worden gebruikt als hoofdregel. Zou dit mogelijk kunnen zijn zonder macro? Zo niet kan iemand mij dan een macro laten zien waarin dit wel mogelijk is? Met vriendelijke groet, Corania17Bekijk bijlage uitfilteren.xls

Waarom niet gewoon een filter op je eerste tabel? Even sorteren op A-Z en je krijgt volgens mij het gewenste resultaat.

Bijlagen

Beste AlexCel. Bedankt voor uw reactie. Ik heb dit geprobeerd maar de gegevens in Blad1 zijn in het originele bestand linken naar een ander Blad waar alle data in wordt vermeld.
De gegevens zijn te sorteren op Werkgroep en Functie, maar als ik deze dan selecteer om te kopiëren naar een ander blad voor aanpassing van een printout, gaat het helemaal verkeerd.
Dat is dan ook de reden dat ik naar een andere oplossing aan het zoeken ben. Ik kan echter niet het originele bestand sturen. Met vriendelijke groet, Corania17.

Beste Wieter, dit werkt prima en meteen ook 2 lege rijen. Hartelijk dank, met vriendelijke groet Corania17.

Ik zou beginnen met kolomkoppen te plaatsen anders gaat het filtreren al niet lekker. Een verdere uitleg over hoe je tot de teksten in blad2 in de gekleurde rijen komt mag ook wel wat uitleg. Waarom is bv administratie de ene keer met een hoofdletter en de andere keer niet?

Zonder extra kolommen
Code:
Sub VenA()
  Sheets("Resultaat").UsedRange.Delete
  With Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
    ar = .Value
    Set d = CreateObject("Scripting.Dictionary")
    For j = 2 To UBound(ar)
      d.Item(ar(j, 10) & "|" & ar(j, 11)) = ""
    Next j

For Each it In d.keys
      .AutoFilter 10, Split(it, "|")(0)
      .AutoFilter 11, Split(it, "|")(1)
      .Copy Sheets("Resultaat").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(2)
    Next it
    .AutoFilter
  End With
End Sub

Bedankt VenA, met uw bijdragen valt er altijd heel wat te leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan