• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op verschillende waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

AAatje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Berichten
2
Beste allemaal,


Vorige week heb ik mij een autootje gekocht en ik wil voor mezelf bijhouden wat de tank me kost, waar het me hoeveel kost en dergelijke. Dit wil ik doen in een spreadsheet. Nu ben ik zelf aan de slag gegaan en heb ik het gekregen zoals ik het wil. Echter is er één ding wat me niet lukt.

Nu heb ik het document even op een servertje geupload zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel:
http://atriepels.nl/files/tankregistratie.xlsx

Dit document bestaat dus uit twee tabbladen. Eentje "Tankbeurten" is gewoon een totaaloverzicht van alle keren dat ik ga tanken en de andere "Tankstations" wordt een overzicht per tankbedrijf hoevaak ik er ben geweest, gemiddelde prijs, totaalprijs etc.

Nu lukt het me niet om in het Tabblad "Tankstations" het zo voor elkaar te krijgen dat op het moment dat er een tankbeurt is geweest (en in de tab "Tankbeurten" is toegevoegd de spreadsheet automatisch door de lijst van "Tankstations" gaat of hij er al in staat en zo niet dat hij deze automatisch toevoegt. Als hij er wel instaat hoeft hij niet geplaatst te worden en berekend deze spreadsheet in principe de rest al.

Wie kan mij hierbij helpen??


Super dank alvast!
 
Probeer deze aanpak eens, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Tankregistratie.xls
    95 KB · Weergaven: 49
Draaitabel

AAatje,

welkom op Helpmij.nl!

Dit vraagt gewoon om een draaitabel, zie bijlage
 

Bijlagen

  • tankregistratie (hs).xlsx
    34,3 KB · Weergaven: 38
Dank

@WHER & Haije,

Dank voor jullie snelle reacties. Ik wilde bewust geen draaitabel doen, aangezien ik wilde ontdekken. Met de oplossing van WHER gaat alles direct en automatisch. Het draaitabel principe snapte ik en ik wilde me verder in andere oplossingen verdiepen.

Super bedankt!
 
AAatje,

duidelijk, zet de vraag nog even op afgehandeld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan