• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op waardes met inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

JulesH

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Ik heb een werkblad van +/- 1000 regels.
Om uit te leggen waar het voor is lijkt me niet verstandig.
Wat ik hieruit wil filteren zijn de regels die blauw zijn en waar volgend wéér een blauwe regel zit.

Zoals te zien is in het bestand staat er ‘’FCL-xxx’’, ik wil alleen deze regels hebben die inhoud hebben.
Zoals bij FCL-005 staat er ‘’boeiboord algemeen reinigen’’ ‘’gootbekleding zink vervangen’’ etc.
Echter staat er bij FCL-013 weer helemaal niets onder, deze regels moeten er uit. Zonder dit telkens handmatig te doen, het is voor 1 keer sneller maar dit gebeurd vaak.

Hoe haal ik deze regels zonder inhoud uit het werkblad?
Het maakt niet uit hoe dit gebeurd, een extra cel creëren, kleuren toevoegen.. als de regels maar naar boven kunnen komen/worden verwijderd.

Alvast bedankt!:thumb:

---------------------------------

Opgelost, bedankt!
Slotje kan er op

Laatst bewerkt:
Je kunt van kolom G een hulpkolom maken met de formule:
Code:
=ALS(EN(LENGTE(F2)=4;OF(LENGTE(F1)=4;LENGTE(F3)=4));1;0)
Op iedere regel met een 1 staat dan een invoer van vier cijfers. Het viel me namelijk op dat alle blauwe regels een jaartal hebben in kolom F en niet een datum.
Kleuren achterhalen kan alleen met VBA, maar als iets met formules kan ben ik daar voorstander van.

Kun je hiermee verder?

Groeten,
Richard

Op een copy van je workbook proberen

Code:
Sub Misschien()
    Application.ScreenUpdating = False
    Dim i As Long, lr As Long
    lr = Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row
    For i = lr To 2 Step -1
        If Cells(i, 2) Like "FCL-*" And Cells(i, 2).Offset(-1) Like "FCL-*" Then Cells(i, 2).EntireRow.Delete
    Next i
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Je kunt van kolom G een hulpkolom maken met de formule:
Code:
=ALS(EN(LENGTE(F2)=4;OF(LENGTE(F1)=4;LENGTE(F3)=4));1;0)
Op iedere regel met een 1 staat dan een invoer van vier cijfers. Het viel me namelijk op dat alle blauwe regels een jaartal hebben in kolom F en niet een datum.
Kleuren achterhalen kan alleen met VBA, maar als iets met formules kan ben ik daar voorstander van.

Kun je hiermee verder?

Als ik dit in de G kolom plaats staat overal een 0 klopt dit, wat doe ik verkeerd?

Op een copy van je workbook proberen

Code:
Sub Misschien()
    Application.ScreenUpdating = False
    Dim i As Long, lr As Long
    lr = Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row
    For i = lr To 2 Step -1
        If Cells(i, 2) Like "FCL-*" And Cells(i, 2).Offset(-1) Like "FCL-*" Then Cells(i, 2).EntireRow.Delete
    Next i
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Ik wil dit graag uitproberen, weet dat dit via VBA moet maar waar kan ik deze code invoegen?

Beide bedankt!

Kijk eens aan, hij was andersom bedoeld.
Stom natuurlijk, had de formule nog niet helemaal door.

Richard bedankt!

Hij staat nu op opgelost.
Zou het mogelijk zijn om de geposte bijlage uit dit topic te halen?
Dit i.v.m. bedrijfsgegevens die ik graag zoveel mogelijk van het internet vandaan heb.

Bedankt :thumb:

Volgens mij schuilt er een addertje onder het gras met de formula van Richard.
Zie bijlage (Lees de Textbox op Blad1)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan