Filteren van twee velden waarin dubbele items voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jen001

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Beste,

Ik heb twee velden (de één met applicaties en de andere met namen. Ik heb dus een veld waarin bijv 20 x dezelfde naam voorkomt met steeds een andere applicatie enz. ik wil middels een querie de naam zien en daarachter van welke applicaties deze heeft.

wie kan mij opweg helpen.
CN Name
app1 Jan
app1 piet
app2 Jan
app2 klaas

Mvg,

Jeroen

Wil je Filteren (bijvoorbeeld op één applicatie, of op één maam) of wil je een totalen query, waarbij je bijvoorbeeld één record hebt van een applicatienaam, en in de kolommen er achter aangegeven wie die applicatie beheert/gebruikt?

Wil je Filteren (bijvoorbeeld op één applicatie, of op één maam) of wil je een totalen query, waarbij je bijvoorbeeld één record hebt van een applicatienaam, en in de kolommen er achter aangegeven wie die applicatie beheert/gebruikt?

Ik wil graag een overzicht kunnen maken waarin ik kan zien welke gebruikers lid zijn een applicatie of op gebruiker niveau kan zien welke applicaties hij heef.

Je zou eens een Kruistabel kunnen proberen te maken. Hierbij maak je een Rijkop van Applicatienaam, maak je van het veld Naam een Kolomkop en gebruik je de functie Aantal op willekeurig welk veld als Waarde. Je moet namelijk altijd een waardeveld hebben, anders kun je geen kruistabel maken. Als je geen getal wilt zien in de query, kun je de notatie van het veld aanpassen. Bijvoorbeeld met: \* om i.p.v. een getal sterretjes te laten zien.

Je zou eens een Kruistabel kunnen proberen te maken. Hierbij maak je een Rijkop van Applicatienaam, maak je van het veld Naam een Kolomkop en gebruik je de functie Aantal op willekeurig welk veld als Waarde. Je moet namelijk altijd een waardeveld hebben, anders kun je geen kruistabel maken. Als je geen getal wilt zien in de query, kun je de notatie van het veld aanpassen. Bijvoorbeeld met: \* om i.p.v. een getal sterretjes te laten zien.

Gaat helaas niet werken het zijn meer dan 350 applicaties daarbij krijg ik een foutmelding dat het er teveel zijn.

Ik zat te denken aan iets van een filter

Je kunt kolomkoppen en rijkoppen wel wisselen; tenzij het aantal namen ook de 256 overstijgt, heb je nog steeds een werkende kruistabel.
Anders moet je een standaardquery maken, en met de knop Totalen groeperen op Applicatie en Naam. Dan krijg je het voorbeeldje dat je in de eerste post hebt gebruikt.

Je kunt kolomkoppen en rijkoppen wel wisselen; tenzij het aantal namen ook de 256 overstijgt, heb je nog steeds een werkende kruistabel.
Anders moet je een standaardquery maken, en met de knop Totalen groeperen op Applicatie en Naam. Dan krijg je het voorbeeldje dat je in de eerste post hebt gebruikt.

Top dat je met meedenkt
Het aantal namen is boven de 1000. In mijn voorbeeld probeerde ik aan te geven dat ik twee rijen naast elkaar heb aan de ene kant de applicaties en aan de andere kant de namen.
stel dat applicatie notepad aan 1000 gebruikers gelinkt is komt in de applicatie rij notepad 1000 keer voor en in de namen rij de namen aan wie de applicatie toegewezen en het zelfde voor alle 350 andere applicaties zo heb ik een rij van ruim 36000 records. Ik wil dus op gebruiker niveau kunnen zien welke applicaties deze heeft.

Laatst bewerkt:
Tja, dan heb je qua kruistabel weinig mogelijkheden. En een hoop applicaties... Ik heb zelf dit jaar ook een overzicht moeten maken van alle applicaties per gebruiker. Op zo'n 800 gebruikers kwamen wij overigens niet boven de 200 applicaties uit; blijkbaar een kleine organisatie ;)
Je zou kunnen proberen het aantal applicaties terug te brengen, door bijvoorbeeld alle applicaties die bij alle gebruikers in het profiel zitten er uit te halen. Immers: die zijn niet interessant voor het overzicht (iedereen heeft ze). Als je daarmee binnen de 255 blijft, ben je alsnog spekkoper. Andere optie: de tabel naar Excel 2007 of hoger exporteren, en de draaitabel in Excel maken, omdat Excel wel meer kolommen ondersteunt.
Of een filter op gebruikers(groepen) maken, er vanuit gaande dat een gebruiker(sgroep) alleen niet boven de 255 applicaties uitkomt.

Opgelost op een andere manier

Een collega van mij is los op SQL deze heeft de sheet geimporteerd en heeft een aantal queries voor me gemaakt waar ik mee uit de voeten kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan