• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren via userform

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Kopie van testform filter.xlsm
    20,7 KB · Weergaven: 99
Super, dat is een prima basis voor mij om het verder uit te werken. Kunnen de kolommen niet naast elkaar? in mijn voorbeeld" 1 piet taak" naast elkaar plaatsen ipv onder elkaar.

Alvast bedankt!
 
@molfi,
Ben jij ook filipdiver?
Volgens de forum regels moet je namelijk uw eigen vraag posten.
maar het kan
 
Oei, dat is mijn zoon zijn account op dezelfde PC. Even uitgelogd en met de verkeerde persoon ingelogd. Sorry hiervoor!
 
Is het mogelijk om mij ook hier op weg te helpen bij #3 ? Mijn bestand is veel breder dan wat ik post maar uit jouw formules kan ik perfect halen wat ik nodig heb. Alvast bedankt!
 
Als niemand mij voor is zal ik u morgen nog wat verder op weghelpen ,maar den deze kruipt nu in zijn bedje.;)
 
Waarom nabouwen in VBA wat ingebakken zit in Excel ? (intelligente tabel) ?

Begin met een goede struktuur:

- gebruik altijd A1
- gebruik rij 1 voor kolomkoppen
 

Bijlagen

  • __Viltur snb.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 73
Hallo snb
Ik weet dat dit kan. Ik wil via een formulier werken om uit de Excel omgeving weg te zijn. Het is om te gebruiken op een school en leerlingen mogen niet in de hele lijst kunnen. Via het formulier kunnen ze enkel met de filters gegevens ophalen en niet wijzigen. Het is een onderdeel van een veel complexer document dat via andere formulieren alles wegschrijft. Als ik bladbeveiliging doe op de sheet met gegevens(zodat de leerlingen er niet bij kunnen) schrijft het geen gegevens meer weg via mijn formulier.

Een hele uitleg en als ik enkel nog de vraag uit #3 opgelost heb kan ik verder puzzelen.

Alvast bedankt!

Groeten Filip
 
dat kan hiermee.

Niet duidelijk is of de filtercriteria EN of OF criteria moeten zijn.

Beter dan beveiliging op het werkblad is geheel Excel onzichtbaar maken op het moment dat het userform wordt geopend en het Excelbestand sluiten op het moment dat het userform wordt gesloten.
 

Bijlagen

  • __Viltur snb.xlsb
    17,5 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Een goede tip van het onzichtbaar maken, dank u. Op het bestand dat je hebt bijgevoegd kan ik maar 1 filter gebruiken. Als ik op naam filter krijg ik de juiste naam, als ik dan nog verder filter op periode krijg ik terug alles door elkaar? Ik zou afhankelijk van de noden de filters alle 3 willen gebruiken, soms 2 en soms 1 filter.

Een hele boterham!
 
Je hebt mijn vraag niet beantwoord.
Jouw 'criteria' zijn mij niet duidelijk.

In ieder geval nog een kleine verbetering.
 

Bijlagen

  • __Viltur snb.xlsb
    19,2 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Perfect, dat is wat ik zoek. Nog een laatste vraagje: Als ik in de toekomst nog gegevens uit 3 kolommen(D,E &F) wil overnemen (in listbox van het formulier)zonder te filteren is dat mogelijk?
Met dit formulier kan ik zeker verder, de uitbreiding is toekomstgericht. Nu kan ik de hele puzzel in mijn oorspronkelijke document toevoegen.
THX!!!!
 
Dat lijkt me nou aardig zelf uit te proberen in het huidige bestand. Dan blijkt of je de code beheerst.
 
Zo'n pro ben ik niet. Ik heb al heel wat uren gespendeerd aan een werk dat voor jullie misschien 1 uur werk is. Toch bedankt snb, ik zoek nog wat verder!
 
Eenieder van ons ik ook zo begonnen.
 
Begrijp ik best, alleen zakt de moed soms echt in je schoenen als je iets niet vind. Ik apprecieër enorm jullie hulp, laat dit duidelijk zijn.
 
Geheel afhankelijk van hoe jouw bestand eruit ziet

Code:
If c00 <> "" Then ListBox1.List = Application.Index(sn, Application.Transpose(Split(Trim(c00))), Array(1, 2, 3, 4, 5, 6))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan