• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rkoster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Hallo,

Ik ben bezig met het importeren van gegevens van een datalog syteem van een racemotor.

Mijn vraag:
De gasklepstand wisseld van 0% open tot 100% open en dit gaat vaak binnen een fractie van een seconde. Nu wil ik dit signaal zo filteren dat deze extreme waarde wisselingen wat soepeler verloopt. Is het mogelijk in Excel om dit te doen?

Groeten,
Ruud

Hallo,

Ik ben bezig met het importeren van gegevens van een datalog syteem van een racemotor.

Mijn vraag:
De gasklepstand wisseld van 0% open tot 100% open en dit gaat vaak binnen een fractie van een seconde. Nu wil ik dit signaal zo filteren dat deze extreme waarde wisselingen wat soepeler verloopt. Is het mogelijk in Excel om dit te doen?

Groeten,
Ruud

Ik zit je verhaal een paar keer te lezen maar ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
Hoe wil je gaan filteren?
Je schrijft dat de extreme waardewisselingen soepeler moeten verlopen. Hoe had je dat voor ogen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De geimporteerde data in Excel komen van een sensor. Het signaal van deze sensor kan binnen fractie van een seconde wisselen tussen 0 en 100.
Deze data gaat gebruikt worden om een simulatie aan te sturen. De aansturing van deze simulatie kan niet ineens van 0 naar 100 schieten, dus deze moet een gelijkmatiger signaal krijgen.
Ter verduidelijking heb ik een grafiekje bijgevoegd.
De zwarte lijn is het signaal, zoals deze nu wordt afgegeven door de sensor.
De blauwe lijn is wat de aansturing nodig heeft.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

Groeten,

Ruud

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan