filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudvddungen

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
Ik heb een probleem met het filteren van mijn vakken, ik heb een formule ingevoerd in een vakje maar kan ik hier dan niet op filteren of heeft dit met bepaalde instellingen te maken zoja welke instellingen ?

eueuehhh, wat zijn vakken bij jou? Kun je de vraag wat duidelijker maken?

met vakken bedoel ik de velden in het formulier. ik heb bijvoorbeeld een veld datum van het 12,5 jarig jubileum hierin staat de formule =DateAdd("m";150;[Datum in dienst treding]) en als ik dan wil filteren op dit veld dan kan ik dat niet

En hoe probeer je dan te filteren? Wat typ je in het filtervak?

Daar kan ik niets intypen want die word heel licht van kleur en bij de rest van de velden kan ik gewoon dingen intypen en op filteren

Waarschijnlijk komt het doordat je een formule als basis gebruikt. Ik kan het probleem namelijk prima reproduceren als ik een formule op een tekstvak zet. Er zit uiteraard ook wel een logica in, want je filtert op basis van bestaande waarden in je tabel. De berekende datum is virtueel...

Okee en hoe kan ik er voor zorgen dat ik hier wel op kan filteren maar dat de uitkomst van de formule toch in het veld blijft staan?

Heb ik ook werkend gekregen...
Om te beginnen: zoals ik al zei, kun je blijkbaar niet filteren op gegevens die niet zijn opgeslagen in een veld. Je zult dus eerst een veld moeten hebben voor de berekende waarde. Als je dat koppelt aan het tekstveld, kun je de DateAdd formule niet op het tekstveld gebruiken. De datumwaarde zul je dus moeten laten berekenen op basis van een ander veld. Zelf heb ik de DateAdd formule gezet op het <Na bijwerken> event van het datumveld dat gebruikt wordt in de formule. Dus zodra je iets wijzigt aan de datum, wordt de nieuwe datumwaarde ingevuld in het tekstveld.
De formule is bijna hetzelfde: Me.txtTest = DateAdd("m", 2, Me.txtDatum) (dat heb ik althans gebruikt). En dat was genoeg...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan