Beste,
ik ben niet zo ervaren in excel dus ik hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk kan uitleggen.
ik ben voor het werk bezig met een file te maken waarin ik gegevens kan filteren.
Nu is het de bedoeling dat dit allemaal vlot gaat zonder te veel muisklikken en toetsenbord handelingen.
( moet zoveel mogelijk bedienbaar zijn op pc met touch screen)
Ik zou dus graag hebben dat wanneer ik iets invoer in een cel mijn lijst automatisch filtert.
Ik heb bv het volgende: ( kan omwille van beschermde gegevens geen bestanden toevoegen)
[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]volgnummer [/td]
[td]naam[/td]
[td]geboortedatum[/td]
[/tr]
[tr]
[td]123[/td]
[td]Jan[/td]
[td]1/12/2016[/td]
[/tr]
[tr]
[td]152[/td]
[td] jos [/td]
[td]2/12/2016[/td]
[/tr]
[tr]
[td] 156[/td]
[td] flip [/td]
[td]6/12/2016
[/td]
[/tr]
[tr]
[td] 187[/td]
[td] mieke[/td]
[td] 3/12/2016[/td]
[/tr]
[/table]
wanneer ik nu bv in een cel "01/12/2016" typ, zou ik bovenstaande lijst automatisch willen gefilterd hebben op de ingevulde datum (01/12/2016) t.e.m 2 dagen verder dus zowel 01/12/2016 , 02/12/2016 en 03/12/2016 zichtbaar en de rest niet.
en dit telkens als ik een andere datum intyp in die cel A1 ( dus de ingetypte datum t.e.m 2 dagen verder)
Wanneer deze leeg is zou danweer de hele lijst zichtbaar moeten zijn...
Is dit mogelijk of kan ik echt enkel de datum filter gebruiken wanneer ik bovenaan de kolom op het pijltje duw?
Ik hoop dat jullie er wat aan uit kunnen ik ben er mijn hoofd al uren over aan het breken.
Groetjes,
Niels
ik ben niet zo ervaren in excel dus ik hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk kan uitleggen.
ik ben voor het werk bezig met een file te maken waarin ik gegevens kan filteren.
Nu is het de bedoeling dat dit allemaal vlot gaat zonder te veel muisklikken en toetsenbord handelingen.
( moet zoveel mogelijk bedienbaar zijn op pc met touch screen)
Ik zou dus graag hebben dat wanneer ik iets invoer in een cel mijn lijst automatisch filtert.
Ik heb bv het volgende: ( kan omwille van beschermde gegevens geen bestanden toevoegen)
[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]volgnummer [/td]
[td]naam[/td]
[td]geboortedatum[/td]
[/tr]
[tr]
[td]123[/td]
[td]Jan[/td]
[td]1/12/2016[/td]
[/tr]
[tr]
[td]152[/td]
[td] jos [/td]
[td]2/12/2016[/td]
[/tr]
[tr]
[td] 156[/td]
[td] flip [/td]
[td]6/12/2016
[/td]
[/tr]
[tr]
[td] 187[/td]
[td] mieke[/td]
[td] 3/12/2016[/td]
[/tr]
[/table]
wanneer ik nu bv in een cel "01/12/2016" typ, zou ik bovenstaande lijst automatisch willen gefilterd hebben op de ingevulde datum (01/12/2016) t.e.m 2 dagen verder dus zowel 01/12/2016 , 02/12/2016 en 03/12/2016 zichtbaar en de rest niet.
en dit telkens als ik een andere datum intyp in die cel A1 ( dus de ingetypte datum t.e.m 2 dagen verder)
Wanneer deze leeg is zou danweer de hele lijst zichtbaar moeten zijn...
Is dit mogelijk of kan ik echt enkel de datum filter gebruiken wanneer ik bovenaan de kolom op het pijltje duw?
Ik hoop dat jullie er wat aan uit kunnen ik ben er mijn hoofd al uren over aan het breken.
Groetjes,
Niels