• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filtering excelsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald002

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2023
Als ik in mijn excel-sheet willekeurig de kolommen filter dan houd ik na elke filtering van een kolom steeds minder regels over. Werkt prima maar het blad is 34 kolommen breed en heeft 775 regels. Dus heb ik een draaitabel gemaakt die bij de eerste filtering een resultaat levert maar de keuzes in de andere filters zijn nog allemaal zichtbaar.
Ik ben geen excel-expert en loop dus vast.
De bedoeling is om de excelsheet online te zetten zodat bezoekers de database naar willekeur kunnen filteren en na filtering de juiste regel overhouden.

Verder zou ik graag hulp willen hebben hoe een afbeelding naar tekst van een cel kan worden gelinkt en zichtbaar kan worden gemaakt. Ik gebruik nu de onderstaande formule waarbij de tekst in cel C23 in kolom C van blad Shapes wordt opgezocht en de afbeelding in de cel ernaast uit kolom D wordt gelinkt. Het resultaat is nu 0 maar ik zou graag de afbeelding uit de D-kolom zichtbaar willen maken.

=ALS.FOUT(INDEX(Shapes!D : D;VERGELIJKEN(C23;Shapes!C:C;0));"")

Laatst bewerkt:
Ha,

Handig als je een voorbeeldbestand plaatst.
Met je gegevens in een dynamische tabel kun je slicers gebruiken.
Moet er echt op 34 kolommen gefilterd kunnen worden ?

Excel filtering

Goedemiddag,

Hierbij het gevraagde bestand. Ik heb wegens de grootte de meeste regels verwijderd. Het aantal kolommen is hetzelfde gebleven.

- In het Pivot-blad staat het filter van de Arm-decorations op "None"
dit levert direct een unieke regel op met de naam Arjuna maar de andere filters zouden dan alleen de overige opties van de regel Arjuna in kolom AB mogen hebben.

- In het blad Shapes staan een aantal afbeeldingen.
Het is de bedoeling dat de afbeeldingen uit het blad Shapes, net als de andere gegevens in het blad Print, zichtbaar worden gemaakt.

Later wil ik deze tool op een website zetten zodat bezoekers hun eigen pop a.h.v. kenmerken zelf kunnen detimineren.

Mvg Ronald

Bijlagen

Inmiddels heb ik de tabel dynamisch gemaakt en met de 10 belangrijkste slicers de benodigde filtering gemaakt. Het linken van de afbeeldingen lukt echter nog niet.

=ALS.FOUT(INDEX(Shapes!D : D;VERGELIJKEN(C23;Shapes!C:C;0));"")

In plaats van de afbeeldingen in het blad Shapes heb ik alle afbeeldingen naar de server van de hosting ge-upload. Het linken naar de afbeeldingen lukt echter nog niet.
Uiteindelijk wil ik de database online kunnen gebruiken. Moet ik deze dan opnieuw in bijv. Google-Sheets bouwen?

Plats je afbeeldingen in een map, liefst dezelfde waar je bestand staat,

Laat ze dan door een macro inlezen.
Je bestand wordt dan veel minder zwaar.
Zie voorbeeld. In dit voorbeeld geeft het formulier aan hoe de afbeeldingen moeten worden genoemd...

Bijlagen

Als ik deze database online wil zetten ... is Google-sheets, dynamisch maken en slicers gebruiken dan de beste optie? ... of zijn er betere oplossingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan