• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filters en kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

silver40

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Beste,

Ik heb een excel bestand met drie kolommen:
- Klantnummer
- Productnaam (welke de klant afneemt)
- Einde contract datum

Ik wil graag klanten benaderen van wie het contract bijna ten einde loopt. Dit kan ik doen door de filter te gebruiken en een bepaalde einddatum te selecteren. Ik krijg dan precies de klantnummers van wie hun product die dag verloopt.
Nu komt het alleen voor dat bepaalde klantnummers meerdere producten afnemen met verschillende einddata. Is er een manier om die ook meteen zichtbaar te maken (een overzichtje met producten en einddata). Dit zou erg handig zijn als ik contact met de klant zou opnemen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste silver40

Je kan toch op alle 3 een filter plaatsen en met elkaar combineren.

Groetjes Danny. :thumb:

Hoi Danny,

Daarmee krijg ik niet het resultaat wat ik voor ogen heb. Voorbeeld:

Als ik einde contractdatum 01-01-2010 selecteer krijg ik als resultaat klantnummer 11221122 met product x. Nu is het zo dat klant 11221122 ook nog product y en z afnemen maar met verschillende einde contract data.
Ik zou het graag zo willen hebben dat wanneer ik een einddatum selecteer ik een overzicht krijg van alle afgenomen producten van desbetreffende klant. Dit voorkomt dat de klant 10 op verschillemde tijdstippen wordt gebeld als hij 10 verschillende producten afneemt.

Groeten

Beste silver40 ;)

Probeer eens een bestandje hier te plaatsen.
Met de nodige uitleg erin.

Hai danny,

Bij deze:

als ik de datum 01-01-10 selecteer zie ik o.a. dat klant 1 het product x afneemt. Om dubbel werk te voorkomen zou ik ook gelijk willen zien wat voor producten klant 1 nog meer afneemt. Dit om te voorkomen dat de klant op 01-02-10 nog eens gebeld wordt voor product y en op 01-03-10 voor product tt.

Ik hoop dat het mogelijk is, ieder geval bedankt voor de moeite.

(wegens privacy redenen heb ik niet het origenele bestand ge-upload. Het origenele bestand bestaat overigens uit ongeveer 4000 klanten!)
Groet

Bijlagen

Beste silver40 ;)

Heb een paar extra kolommen toegevoegd.
Als je gefilterd hebt op datum, dan komen er 5 klantnummers tevoorschijn.
Nu kan je aan de hand van die nummers nog eens zoeken of er in de toekomst producten van die klant nog moeten betaald worden.

Klik in F1 een klantnummer via de lijst of typen in.
Automatisch zal hij de producten tonen en einddatums van de klant die je hebt ingetypt.

Ik hoop dat dit een goede oplossing voor je is.

Bijlagen

Hai Danny

Bedankt voor de moeite! Ik ga er morgen, op het werk, mee aan de slag! Benieuwd of ik 'm toegepast krijg :-)

Nogmaals bedankt

Een klein beetje verder gegaan met het bestandje van danny147.
In cel G1 vul je de datum in, en in cel H1 het aantal dagen hoeveel je verder wilt kijken.

Oftewel: Zichtbaar worden de producten van het ingevulde klantnummer, waarvan het contract afloopt tussen de datum van G1 + het aantal dagen in H1.

Bijlagen

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie suggesties! Ik denk dat ik er mee verder kan. Nu loop ik alleen tegen een ander probleem aan!

Ik heb een rij data welke worden weergegeven als bijv. 20100113 (13 januari 2010). Ik krijg het niet voor elkaar om via celeigenschappen de datum op een andere manier weer te geven. Wanneer ik dit probeer krijg ik een hoop ###### te zien. Is hier een oplossing voor? Ik ben al een uur via google bezig maar het wil mij niet lukken!

Groeten

Als je datum in jouw code in A1 staat, kan je de volgede formule gebruiken:
Code:
=DATUM(LINKS(A1;4);DEEL(A1;5;2);RECHTS(A1;2))
succes!

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie suggesties! Ik denk dat ik er mee verder kan. Nu loop ik alleen tegen een ander probleem aan!

Ik heb een rij data welke worden weergegeven als bijv. 20100113 (13 januari 2010). Ik krijg het niet voor elkaar om via celeigenschappen de datum op een andere manier weer te geven. Wanneer ik dit probeer krijg ik een hoop ###### te zien. Is hier een oplossing voor? Ik ben al een uur via google bezig maar het wil mij niet lukken!

Groeten
Code:
=DATUM(LINKS(A1;4);DEEL(A1;5;2);RECHTS(A1;2))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Kan je dan de status van de vraag nog wijzigen naar opgelost aub (Rechts onderaan de pagina)

Mvg

Rudi

Dat had ik al geprobeerd, ik krijg echter een melding dat ik daarvoor niet (voldoende) rechten heb...

je hebt waarschijnlijk meerdere accounts. de vraag is 'eigendom' van silver40 (en niet van silver1).

Krijg nou wat :-) Je hebt gelijk!

Nu ben ik toch blij dat ik hem nog niet heb afgesloten. Ik probeer de formule, uit cel E4 en verder, uit het voorbeeld van bandito bob aan te passen om in de kolommen A, B en C door te gaan tot cel 2058 ipv cel 21. Als ik ook maar iets probeer aan te passen (of door te trekken) in de formules komen er meteen fout meldingen. De getallen 21 handmatig veranderen in 2058 heeft in ieder geval geen nut gehad.

Om wat duidelijker te zijn:
Dit is hem nu. Ik zou graag willen dat de formule tot cel 2058 doorgaat ipv 21. Handmatig aanpassen lukt niet en veroorzaakt een foutmelding.

=ALS(ISFOUT(KLEINSTE(ALS(($C$4:$C$21=$F$1)*($A$4:$A$21>=$G$1)*($A$4:$A$21<=($G$1+$H$1));RIJ($C$4:$C$21)-RIJ($B$4)+1;"");RIJ()-RIJ($E$4)+1));"";INDEX($B$4:$B$21;KLEINSTE(ALS(($C$4:$C$21=$F$1)*($A$4:$A$21>=$G$1)*($A$4:$A$21<=($G$1+$H$1));RIJ($C$4:$C$21)-RIJ($B$4)+1;"");RIJ()-RIJ($E$4)+1)))

Wederom bedankt voor de moeite

Dit zijn wel matrixformules, dus bevestigen met ctrl-shift-enter

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan