Rap261
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 sep 2008
Goedemiddag!
Onderstaand heb ik een code die de Text in een TextBox terug vindt in blad 1 en vervolgens de gehele regel waar deze is gevonden kopieert naar blad 2.
Omdat de Text ook in andere cellen kan staan, zit er in de code een Find Next option zodat de volgend "hit" ook wordt geselecteerd.
Echter wordt deze volgende "hit" dan alleen geselecteerd maar niet meer gekopieerd naar blad 2 nieuwe regel.
Vraag is: welke aanvulling heb ik nodig om alle rijen waaring de gevonden Text staat te kopieren naar blad 2?
Onderstaand heb ik een code die de Text in een TextBox terug vindt in blad 1 en vervolgens de gehele regel waar deze is gevonden kopieert naar blad 2.
Omdat de Text ook in andere cellen kan staan, zit er in de code een Find Next option zodat de volgend "hit" ook wordt geselecteerd.
Echter wordt deze volgende "hit" dan alleen geselecteerd maar niet meer gekopieerd naar blad 2 nieuwe regel.
Vraag is: welke aanvulling heb ik nodig om alle rijen waaring de gevonden Text staat te kopieren naar blad 2?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim Zoekletter As String
Dim Results As Range
Dim c As Range
Dim ans As Variant
If Trim(TextBox1) <> "" Then 'field voor zoek ref
Zoekletter = UCase("*" & TextBox1.Text & "*") 'zoek ref
With ActiveSheet.Columns("D:DT") 'zoek bereik
Set c = .Find(What:=Zoekletter, LookIn:=xlValues, _
lookat:=xlWhole, MatchCase:=False, SearchFormat:=False)
If Not c Is Nothing Then
c.Select 'selecteerd de zoek ref
c.Rows.EntireRow.Select 'selecteerd de rij van de gevonden zoek ref
c.Rows.EntireRow.Copy Sheets(2).[A65536].End(xlUp).Offset(3, 0) 'kopieert de rij naar blad 2 (offset = regel)
TextBox1 = ""
Else
MsgBox "Your search creteria " & TextBox1.Text & " was not found" & vbCr & "Please try again" 'no result message
End If
End With
Else
Cells.FindNext(After:=ActiveCell).Activate 'find next optie
End If
End Sub