Firefox bug

Status
Niet open voor verdere reacties.

MitchellBouwman

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2012
Hallo Helpmij,

Ik ben een webshop aan het maken voor een klant van mij (eddy-s.nl/winkel)
In chrome en internet explorer is er niks aan de hand alleen in firefox gebeuren er rare dingen.

Firefox laat de homepagina van /winkel goed zien, alleen als je op een product klikt zal je zien dat de witte div die erachter zit niet doorloopt tot de bottom.
Ik wil hem helemaal tot de onderkant, want ''Facebook Nieuws'' staat nu op de stenen, en die wil ik ook in het wit.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Code:
#bgwhite {
	position:fixed;
	alignment-adjust:central;
	top:0px;
	height:1500px;
	width:1000px;
	z-index:100;
	background-color:#FFF;
	bottom: 0px;
	background-color:#FFF;
	background-repeat:repeat-y;
}

Hoi Mitchell,
Bij mij is het in Firefox (FF 12.0) niet in orde. Bv. de pagina eddy-s.nl/winkel/index.php/jas-belt-zwart-airforce.html geeft:

eddys-ff12.png

Firefox 12.0

En je zegt: "In chrome en internet explorer is er niks aan de hand".
Maar helaas gaat het ook mis in IE7 (niet iedereen heeft IE8 of IE9):

eddys-ie7.png

Internet Explorer 7

Verder spreek je over "een Firefox-bug".
Alleen ... voordat je over een bug kunt spreken, moet je zeker weten dat qua codering alles volgens de regels is.
En dat is hier niet het geval:
  • De html-validator signaleert op de winkel-pagina: 65 html-errors. :confused:
  • En op de "Jas Belt Zwart - Airforce" pagina: ook 65 html-errors (+ nog een waarschuwing). :confused:
  • Ook de css laat te wensen over, zegt de css-validator: 54 fouten bij een check op css-3. :confused:
    Een hele rits css-fouten komt door gebruik van browser-specifieke css, die geen kwaad kan; maar de css zal toch zorgvuldig nagelopen moeten worden.

Voorbeeld van een door de html-validator gevonden doodzonde: op regel 195 van de winkel-pagina staat midden in het <body> element (van regel 184) nogmaals een <head> (met javascript en een <style> element).
Op regel 337 eindigt dit met </head>, waarna op regel 338 weer vrolijk een <body> begint. :shocked:

dubbelhead.png

Geen wonder dat een aantal browsers daar moeite mee hebben!
  • Door de html-errors gaat de interne fout-afhandeling van de browser aan de slag. Maar voor fout-afhandeling bestaan lang niet in alle gevallen vaste standaarden > vandaar browser-verschillen.

1. Er zal dus driftig aan de html gespijkerd moeten worden om alles in orde te krijgen.

=======
Als voorlopige oplossing voor Firefox 12 kwam ik uit op een aanpassing van de footer-styles. In de styles.css staat momenteel:
Code:
.footer {
    background: url("../images/bar_pink.gif") repeat-x scroll 0 0 [B]transparent[/B];
    line-height: 20px;
    margin: 15px auto 120px;
    [B]padding-top[/B]: 13px;
    text-align: left;
    width: 900px;
}
Als je daarvan maakt:
Code:
.footer {
    background: url("../images/bar_pink.gif") repeat-x scroll 0 0 [B]white[/B];
    line-height: 20px;
    margin: 15px auto 120px;
    [B]padding[/B]: 13px;
    text-align: left;
    width: 900px;
}
... heeft de footer in elk geval weer een witte achtergrond, zij het niet even breed als de rest.
  • NB: de gewijzigde padding nog niet gecheckt op eventuele nare gevolgen voor andere browsers !!!

Tenslotte: als de html correct is, vrees ik dat 2. ook de css herzien zal moeten worden.
- In mijn ooghoeken zag ik nl. her en der vaste pixelmaten voor de hoogtes en absolute posities voor een aantal div's. Dat staat meestal garant voor het niet kunnen meerekken van een achtergrond als de inhoud van de div groter is dan de opgegeven vaste hoogte.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan