Firefox & Flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katz85

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Berichten
64
Ik heb sinds enige tijd al problemen met Firefox zodra ik bv filmpjes wil afspelen op YouTube of elders. Ook met andere websites zodra er flash benodigd is, gaat dit 9 van de 10 keer niet goed. Ik krijg dan een melding "De Adobe Flash-plug-in is gecrasht". Soms werkt het de volgende keer zonder problemen, maar vaak moet ik Firefox een aantal keer opnieuw opstarten voordat het daadwerkelijk werkt. Ook heb ik een probleem met PDF documenten openen in Firefox, hij geef aan het PDF document te laden maar volgens blijft het scherm blanco. Ik heb inmiddels de instellingen in Firefox gewijzigd dat hij PDF documenten direct in het programma Adobe Acrobat opent, en dit werkt wel naar behoren.

Ik heb het volgende zelf al geprobeerd, Firefox opnieuw installeren, alle addons updaten, Flash en Adobe Acrobat verwijderen en weer herinstalleren.

Ik gebruik Mozilla Firefox 17.0 in combinatie met Shockwave Flash 11.5.502.110, Java Deployment Toolkit 7.0.90.5, Java(TM) Platform SE 7 U9, Adobe Acrobat 11.0.0.379.

Specs:

Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Ultimate
OS Service Pack Service Pack 1
DirectX DirectX 11.0
CPU Type QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
Moederbordnaam Asus P5K SE (2 PCI, 3 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset Intel Bearlake P35
Systeemgeheugen 8192 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
DIMM1: Kingston 2G-UDIMM 2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM2: Kingston 2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM3: Kingston 2G-UDIMM 2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM4: Kingston 2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM (5-5-5-15 @ 333 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
Video kaart NVIDIA GeForce 8800 GTS 512 (512 MB)

Wie kan mij advies geven bij deze problemen? Alle tips zijn welkom, alvast bedankt voor het meedenken:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi Katz,

Doet het probleem zich nog steeds voor als je de browser in veilige modus (d.w.z. zonder addons) opstart? (Firefox -> Help -> Herstarten met uitgeschakelde addons)
 
Hoi Katz,

Doet het probleem zich nog steeds voor als je de browser in veilige modus (d.w.z. zonder addons) opstart? (Firefox -> Help -> Herstarten met uitgeschakelde addons)

Nadat ik een e-mail had ontvangen met jouw nieuwe bericht, vervolgens op de link naar je reactie geklikt, zelfde verhaal, De Adobe Flash-plug-in is gecrasht (en het duurt even voordat je weer verder kan). Vervolgens daarna zoals je aangeeft Firefox opgestart in veilige modes, en na enige tijd kwam het Helpmij correct tevoorschijn.

Bijgevoegd 2 screenshots met mijn Addons in Firefox.

Bekijk bijlage 169733Bekijk bijlage 169735

Bijgevoegd een screenshot van het openen van een PDF in veilige modes, hier blijft hij dus ook hangen.
Bekijk bijlage 169737
 
Laatst bewerkt:
Oké, het lijkt me dus dat een addon het probleem veroorzaakt. Wat je nu moet doen is het volgende:
.
  1. Schakel al je addons uit en start Firefox in normale modus op
  2. Schakel nu 1 voor 1 de addons in, en elke keer als je een addon ingeschakeld hebt en de browser opnieuw gestart hebt een aantal keer een website met flash testen om te kijken of de huidige ingeschakelde addon het probleem veroorzaakt.
  3. Ga zo door totdat je de schuldige addon hebt gevonden en verwijder deze.

Als het goed is zou je vervolgens probleemloos kunnen surfen :)

P.S. Wanneer er nog steeds problemen voordoen, herhaal de stappen dan met de huidige plugins (ipv addons).
 
Laatst bewerkt:
Oké, het lijkt me dus dat een addon het probleem veroorzaakt. Wat je nu moet doen is het volgende:
.
  1. Schakel al je addons uit en start Firefox in normale modus op
  2. Schakel nu 1 voor 1 de addons in, en elke keer als je een addon ingeschakeld hebt en de browser opnieuw gestart hebt een aantal keer een website met flash testen om te kijken of de huidige ingeschakelde addon het probleem veroorzaakt.
  3. Ga zo door totdat je de schuldige addon hebt gevonden en verwijder deze.

Als het goed is zou je vervolgens probleemloos kunnen surfen :)

P.S. Wanneer er nog steeds problemen voordoen, herhaal de stappen dan met de huidige plugins (ipv addons).

Bedankt voor je advies. Het probleem is alleen dat de problemen zich niet constant voordoen, dit maakt het erg lastig om te bepalen of het nu wel of niet correct werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan