Firefox gaat SSL 2.0 afdanken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Om veiligheid van webbrowser te verhogen.

In toekomstige versies van de Firefox webbrowser zal de ondersteuning voor SSL 2.0 ontbreken. De makers hebben dit besluit genomen om de veiligheid van hun webbrowser te verhogen. SSL 2.0 bevat zoals bekend meerdere beveiliginglekken en de meeste websites maken inmiddels gebruik van de nieuwere beveiligingsprotocollen SSL 3.0 of TLS 1.0.

De mededeling werd gedaan door Firefox-ontwikkelaar Gervase Markham in zijn weblog. Volgens Markham zal SSL 2.0 pas worden uitgeschakeld wanneer de meeste websites gebruik maken van de nieuwere beveiligingsprotocollen. In het voorjaar van 2005 maakten nog zo'n 10.000 websites gebruik van SSL 2.0. Dat aantal is nu al geslonken naar ongeveer 2.000 websites.

<font size="1"><I>Breekpunt.nl</font></i>

Hmm dan maar hopen dat er snel een nieuwere versie van FF komt. Toch niet echt fijn met al die beveilingslekken.

HOI POOHBEER

Geplaatst door winnie de pooh
Hmm dan maar hopen dat er snel een nieuwere versie van FF komt. Toch niet echt fijn met al die beveilingslekken.

Mja, daar leven we al jaren mee. Het is gewoon een extra hulpje.

Zoiets van "je mag deze website wel bezoeken maar wij ondersteunen hem niet, het is gevaarlijk".

Je kunt altijd een andere browser (van mijn part een oudere versie) gebruiken.

Ik vind het een goede ontwikkeling :thumb: .

Waarom staat er eigenlijk geen "use SSL 3.0" in de internet explorer opties van xp?

Deze knaap?

attachment.php

Bijlagen

• hangmat.png
    hangmat.png
    29,9 KB · Weergaven: 87
Ow ja, die... Ik zat er naast te kijken, het is het einde van de werkdag he. Tijd voor bier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan