Firefox gebruikt veel geheugen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

~gijluiaard~

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Hallo,
Ik heb Firefox geïnstalleerd omdat mijn Maxthon vaak vastliep en nog wat andere redenen die niet belangrijk zijn. Firefox werkt goed, maar gebruikt enorm veel geheugen! Ik heb nu 3 vensters openstaan en hij gebruikt 75.712 kb aan geheugen, wat het mijn zwaarste proces maakt. Is hier niets aan te doen? Of moet ik liever overstappen naar een browser zoals Opera/Netscape/anders...?
Bedankt,
Philip

Laatst bewerkt:
Is inderdaad veel?

Firefox.jpg

Weet ook niet hoe dat komt. Mischien moet je hem eens verwijderen en opnieuw instaleren!!

Hoi,

Waarom gebruik je niet gewoon IE Explorer, heb hier nu 10 vensters open te staan en 40mb in gebruik.

Of je kunt netscape proberen alleen die vindt ik wel weer zwaar werken met emails, tenzij ze dat al weer verbeterd hebben.

Groetjes, Dj Viper

Nou ik kan er wel een paar verzinnen waarom men niet met IE werkt!!
Vaak zo lek als een mandje.
Firefox is sneller bijvoorbeeld.......:p

Vreemd, nu zit hij opeens wel weer op 25 zoals bij jou Raymond.

Ik gebruik geen IE omdat hij geen ingebouwde pop-up filter heeft, vrij langzaam is en vaak vastloopt. Firefox heeft ook meer mogelijkheden. Ik gebruikte een tijdje Maxthon (add-on voor IE) maar die was ontzettend buggy en crashte veel.

EDIT: Ben er achter gekomen dat het veel omhoog gaat wanneer je meer vensters opent. 4 vensters geopend wordt hij al 36.

Laatst bewerkt:
Heb ik pas als ik er 13 openzet????
Welke versie heb je? Probeer anders eens het één en ander te clearen...

Geplaatst door DjViper
Hoi,

Waarom gebruik je niet gewoon IE Explorer, heb hier nu 10 vensters open te staan en 40mb in gebruik.

Of je kunt netscape proberen alleen die vindt ik wel weer zwaar werken met emails, tenzij ze dat al weer verbeterd hebben.

Groetjes, Dj Viper

Hele foute tip :eek: Mensen die FF gebruiken doen dat omdat ze geen IE willen meestal :D:D.

Verder; wat voor pagina's zijn het? Zware pagina's, veel animaties, flash etc.. Dit scheelt ook. En als je mbv de tabs surft; issie dan nog zo zwaar?
Heb je de nieuwste FF?

Anders moeten we onze FireFoxfan #1, Buffy, even erbij roepen :D.

Firefox schijnt veel RAM te gebruiken als je meerdere tabbladen geopent hebt staan. Ik ben verder geen insider, maar ik denk dat dit wel een prioriteitsbugje voor de v1.0 release zal zijn.

Geplaatst door @temptation
Firefox schijnt veel RAM te gebruiken als je meerdere tabbladen geopent hebt staan. Ik ben verder geen insider, maar ik denk dat dit wel een prioriteitsbugje voor de v1.0 release zal zijn.

:confused: heel duidelijk

Wat ik gelezen heb is dat die tabs er juist voor zijn om het geheugengebruik in te perken. De losse sessies van IE zouden meer geheugen opslokken dan tabs...

Nu maak je mij in de war... :D
Ik las het toevallig op mozillazine een paar maanden geleden, zal nu inmiddels wel opgelost zijn lijkt me.

In ieder geval, ik vind het wel vrij irritant. Heb Opera gedownload, heeft bij opstarten 15 nodig, maar bij het openen van helpmij, imdb, amazon en suprnova in 4 tabladen stijgt het al snel tot boven de 30. Weet niemand een browser die minder RAM gebruikt (en niet zo'n text-based als Lynx ofzo ;) )

EDIT: FireFox werkt heel fijn, maar dat RAM is wel iets waar ze op mogen letten bij Mozilla (offtopic: waarin is FireFox trouwens geschreven? C++ toch? Ik kan verder geen C++ maar vind het wel interressant)(Nog een keer offtopic: vanavond komt om 11 uur op Discovery een documentaire over de seksuele aantrekking van het kontje :D ;) (dat zeiden ze letterlijk)).

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ~gijluiaard~
In ieder geval, ik vind het wel vrij irritant. Heb Opera gedownload, heeft bij opstarten 15 nodig, maar bij het openen van helpmij, imdb, amazon en suprnova in 4 tabladen stijgt het al snel tot boven de 30. Weet niemand een browser die minder RAM gebruikt (en niet zo'n text-based als Lynx ofzo ;) )

Tja.. zoals ik al zei, naar mijn wete hoort dat niet.

offtopic: waarin is FireFox trouwens geschreven? C++ toch? Ik kan verder geen C++ maar vind het wel interressant

Waarschijnlijk wel ja...

Nog een keer offtopic: vanavond komt om 11 uur op Discovery een documentaire over de seksuele aantrekking van het kontje :D ;) (dat zeiden ze letterlijk)).

:8-0: waar sommige mensen zich allemaal al niet mee bezig houden :cool:

Dat laatste was maar een grapje (oh wat heb ik toch weer een enorm gevoel van humor).

Maar ik zal kijken, ik ga mijn pc morgen fdisken en opnieuw installeren dus wanneer ik dat heb gedaan zal ik de resultaten melden.

Nope, maar normaal gesproken zal het geheugengebruik ook terug minder moeten worden wanneer je minder tabs gebruikt.

(Nog een keer offtopic: vanavond komt om 11 uur op Discovery een documentaire over de seksuele aantrekking van het kontje :D ;) (dat zeiden ze letterlijk)).

En watvoor verband houdt dat met het geheugengebruik van firefox?;)
Wel leuke info trouwens, de offtopic is je al vergeven :D
(ik zit al met popcorn voor de tv)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan