firefox opent automatisch een bluetooth connection

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekZ

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2002
Hallo,

Ik heb Firefox 3.01 draaiend op een laptop met windows XP.
Ik ervaar al lange tijd het probleem dat firefox een verbinding probeert te maken met een Bluetooth connection.

Er verschijnt het venster: "Verbinding maken met BluetoothConnection..."

Eerst kreeg ik een deelvenster waarin via het ingebouwde modem een verbinding gemaakt zou moeten worden (AC 97 soft data fax modem). Maar dat modem gebruik ik niet, dus dacht ik slim te zijn en dit modem uit te schakelen.
Nu krijg ik, nogal logisch, nadat firefox hard nadenkt de melding "fout bij verbinding maken met modem" etc.
Indien ik nu voor annuleren kies wordt het iedere 10 seconden herhaald. (nu zit ik dus via IE te internetten...)

Maar waarom wil firefox verbinding maken met "bluetoothconnection"?
Wat is die BluetoothConnection?
En het allerbelangrijkste: Hoe zet ik het uit?

Ja dat is wel raar dat je firefox om die bluethoot vraagt. Naarschijnlijk zit er Bluethoot op je laptop. Klik eens op start en dan verbindingen maken. Klik dan op alle verbindingen weergeven. Daar zal je dan normaal die bluethoot ergens vinden. Als je die vindt, klik er dan rechts op en kies eigenschappen.
Klik in het tablad algemeen op configureren. Dan komt er een nieuw venster en kies dan onderaan bij apparaatgebruik: Dit apparaat niet gebruiken (uitschakelen).

Op het forum van Mozilla worden 2 mogelijke oplossingen gegeven:

1.
- in de adresbalk van Firefox, typ about:config - enter
- zoek daar de regel 'network.autodial-helper.enabled' op en verander de waarde naar FALSE

2.
- Ga naar Start - Verbinding maken - alle verbindingen weergeven
- Menu geavanceerd - geavanceerde instellingen - tabblad adapters en bindingen
- Daar zie je al je verbindingen staan. Met de pijltjes aan de rechterkant kun je je bluetooth verbinding op een lagere prioriteit zetten.

Bedankt Verhoog, dat was de oplossing!

Ik heb geprobeerd te zoeken op internet, maar ik had niet gedacht een het forum van Mozilla.

Het systeem werkt weer naar behoren!

Mooi zo!

Welke oplossing was het nu uiteindelijk, de eerste of de tweede?

(Ik heb gewoon gegoogled op 'firefox bluetoothconnection', 2e hit was gelijk raak ;) )

De eerste oplossing ( about:config ) was al voldoende.
Maar daarna heb ik die verbinding ook op een lagere prioriteit gezet, maar daar merkte ik niets van.

Ik geef toe, ik had dieper kunnen zoeken!

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan