Firefox opent soms niet (correct)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovendien komt het probleem te zelden voorr
Misschien zit je dan op een https website die https + http resources door elkaar gebruikt (mixed content).
Als je een url hebt van een website die "vreemd" doet dan kan ik ook 'ns kijken.
 
Zodra ik het weer eens tref, zal ik het melden.
Bedankt voor de hulp.
 
Schijf fouten komen veel voor, bij controle wordt er dan meestal gemeld dat het bestandssysteem is gerepareerd. Ik zou eveneens een controle doen van het register, daar kan CCleaner in voorzien. Na een jaar zijn er altijd tientallen ongeldige regels. Beide zijn gewoon onderhoud en deze bestandjes worden bij u kennelijk niet goed gelezen. Windows 10 heeft een ingebouwde mogelijkheid voor geheugen controle. Als dat geen uitkomst biedt dan rijst de vraag of er malware of spyware op de computer kan staan. Vaak is een browser helper aan te wijzen die slecht geschreven is. Een add-on of extensie. Om goed te zien wat er opstart op de computer zou u een lijst moeten opstellen met AutoRuns van Sysinternals en daarbij zeker kijken in de categorie Browsers. Veel onbekende namen moeten dan worden opgezocht met Google maar het biedt zekerheid. Nieuw gevonden ingangen, sinds de laatst opgestelde lijst zijn groene regels.
 
Of gewoon Windows opnieuw installeren ;)
Voordeel: schone snellere pc zonder problemen, zonder malware.
Nadeel: alle programma's die je erbij hebt gezet opnieuw installeren.

Windows installeer ik gemiddeld om de 1,5 jaar op mijn pc, dat is niet veel werk. Er zit wel veel tijd in het installeren van de overige programma's, echter wel met het voordeel dat ik daar selectief in kan zijn. De Nederlandse website SchoonePC helpt je in duidelijke stappen.

Je bent met een schone installatie sneller klaar dan met foutzoeken naar een onregelmatige klacht.
 
Laatst bewerkt:
Nu je het daar over hebt: ik werk momenteel op een laptop die sinds de laatste installatie van Windows slechts een paar keer gebruikt is.
Alleen de browser is wel éénmalig gesynchroniseerd met die van de PC die ik normaal gebruik.
 
Vanmiddag hetzelfde problererm bij mijn toeslagen,
Chrome geïnstalleerd en ingelogd via DigiD. Eerste keer gaat goed. Maar een tweede keer wilt niet,
Cookies weggehaald en daarna hetzelfde liedje: eerste keer gaat goed, tweede keer njet.

Als je met google zoekt op "inloggen op mijn toeslagen lukt niet" krijg je diverse tips waarbij de invloed van de cookies uitgeschakeld wordt.
(privé modus, cookies wissen, e.d.)
Het probleem lijkt dus bekend!

Maar waar zit nu eigenlijk de oorzaak?
 
Gebruik eens FireFox, heb je dat dan ook?

Vind zelf Chrome een vreselijke browser.
 
Vind zelf Chrome een vreselijke browser.
Dan vind je de Edge browser, Opera browser en Samsung browser ook vreselijk :D
Ze hebben allemaal een van Chromium afgeleide snelle layout engine.

Zelf gebruik ik Edge, die heeft een goede W3C compatibiliteit en werkt prima met Chrome plugins.
 
Wat heeft een ad-blocker met cookies van doen?

Kernpunt van het verhaal is volgens mij: kan 'iets' dat door een browser als een cookie van een bepaalde website gezien wordt
verhinderen dat een internet pagina, of een gedeelte daarvan (bijv. een CSS file), geladen wordt?
Zo niet; waarom heft het verwijderen van het cookie dan toch het probleem op?
Indien wel; wat kan dan een dergelijk 'corrupt' cookie veroorzaken?
 
Theoretisch kan een website bouwer een tekst in de cookie zetten die hij bij het volgende bezoek uitleest en dan de website pagina zo heeft gemaakt dat bepaalde stylesheets of scripts niet worden geladen. In de praktijk is dit natuurlijk onzin, wie maakt zo'n website?

Een cookie is een klein tekst bestandje. Een browser plugin zou dit bestandje kunnen aanpassen (door een bug). Hetzelfde bij malware, die zou ook een cookie bestandje kunnen aanpassen. Ik heb het nog niet eerder gehoord maar het kan.
 
Ik zou mij voor kunnen stellen dat het cookie bestand wel wordt gelezen maar dat die taak niet kan worden voltooid. De server vergeeft dat dan niet en stopt verdere actie op de pagina. Bij een verwijderde cookie worden er daarna geen cookie bestanden gelezen. De cookies worden opgeslagen in één bestand: cookies.sqlite en een groep andere, die cookies.sqlite-journal heten. Een bestandsfout wordt hersteld door deze bestanden allemaal te verwijderen. Niet een reeks cookies die gelieerd lijken aan de pagina, vanuit het privacy menu. De service pagina schrijft dat als volgt te doen:

Open uw profielmap:
Klik op de menuknop, klik op Help en selecteer Meer probleemoplossingsinformatie. Het tabblad Probleemoplossingsinformatie wordt geopend.
Klik in de sectie Toepassingsbasics bij Profielmap op
Map openen. Uw profielmap wordt geopend.
Klik op het Firefox-menu en selecteer Afsluiten.
Verwijder het bestand cookies.sqlite en alle cookies.sqlite-journal-bestanden.
Herstart Firefox.
 
Bedankt!
Bij gelegenheid zal ik eens verdere 'probleemsites' trachten te ontdekken
en naar overeenkomsten zoeken. Misschien dat dat ons naar de oorzaak
zal leiden.
 
AdBlockPlus lijkt de boosdoener.
Ik heb deze uitgeschakeld op zowel het inloggen bij de belastingdienst als bij het inloggen op mijn toeslagen en nu lijkt alles correct te werken.
AdBlockPlus is nog wel (tamelijk overbodig) actief op toeslagen.nl, maar dus niet op het inloggen.
We wachten af of het nu goed blijft en of de oplossing ook op andere sites werkt.
Ondertussen vraag ik me wel af: wat doet AdBlockPlus met het cookie ?????
 
Ik gebruik AdBlocker Ultimate en kan gewoon bij Digi-D inloggen, alleen bij sommige sites, voor "natuurfilms" b.v. dien ik 'm uit te schakelen.
 
Met AdBlock Plus heb ik bij de meeste sites die DigiD gebruiken geen probleem.
Alleen als ik via https://www.belastingdienst.nl de link https://mijn.toeslagen.nl/default.aspx volg
krijg ik (Als AB+ ingeschakeld is) als resultaat https://mijn.toeslagen.nl/Service/Error in plaats van
https://digid.nl/inloggen (= Inloggen bij Belastingdienst/Toeslagen )

AdBlock Ultimate leidt bij mij tot blokkades van bepaalde sites.
Sites die ik, vanwege de grote hoeveelheid (al dan niet irritante) reclame, niet wil 'white listen'
 
Ik zou mij voor kunnen stellen dat het cookie bestand wel wordt gelezen maar dat die taak niet kan worden voltooid.
Een cookie kan geen taak uitvoeren, het is platte tekst die een website erin kan plaatsen en later weer kan uitlezen. Als een website geen tekst in een cookie kan wegschrijven (door een probleem op de pc) dan zal de website aannemen dat je niet met cookies akkoord gaat en daardoor werkt de website niet volledig.

Elke browser slaat cookies in een eigen werkruimte op. Als het cookie mechanisme in Firefox corrupt is dan moet alles goed in Chrome of Edge werken.

Zoals ik bij #33 al aangaf, een bug in een plugin?
 
Laatst bewerkt:
Het gaat alleen om Firefox browser. Wat ik bedoelde is dat bijvoorbeeld het bestand cookies.sqlite wordt gelezen maar een bestand met cookies.sqlite-journal in de naam vervolgens niet altijd goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan