Firefox systeembronnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthur de Smet

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
918
Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen Firefox aan het testen en vind het een heel leuke browser, maar één ding zit me een beetje dwars: het programma neemt bij mij meer dan 63.000K in beslag. Is dit normaal of wijst het misschien op een foutieve configuratie? Volgens mij is dit veel meer dan IE normaal in beslag neemt, maar op het internet lees ik dat het juist minder zou moeten gebruiken dan IE.
 
Dat is nogal een verschil. Bij mij gebruikt Firefox dus meer dan driemaal zoveel. Enig idee waar het aan kan liggen?
 
Gebruik je tabblad browsing?
Zit je op 'zware' sites (grote php scripts, flash, animaties?)
 
Altijd of alleen als je veel vensters hebt openstaan?
Zoals je ziet gebruikt IE ook bij mij ninder hoor!
 
Ik heb slechts één venster open, en zit volgens mij niet op bjizonder zware sites. Ook op helpmij verbruikt hij zo veel. En tabbed browsing lijkt eigenlijk niet zo veel uit te maken.
 
Nog even een test gedaan. Het heeft zo te zien wel degelijk te maken met welke websites je bezoekt. Als ik Firefox open en ik ga meteen naar Helpmij, dan zit het tegen de 20.000 aan, met de website van Planet gaat het omhoog naar plusminus 25.000. Een echte slokop is de website van de Postbank (inlogscherm) waar hij omhoogschiet tot boven de 50.000. Als ik daarna echter bijvoorbeeld terug naar helpmij ga, zakt hij maar nauwelijks terug, tot juist onder de 50.000. Bijkbaar blijf je met een hoog verbruik zitten als je eenmaal een veeleisende website bezocht hebt.
 
Postbank loopt op tot 40.000 maar loopt wel terug daarna!!??
Vreemd hoor....:rolleyes:
 
Raymond, bedoel je dat hij bij jou wel terugloopt als je van de Postbank ergens anders naartoe gaat?
 
Inderdaad heel vreemd. Ik heb net nog een paar keer geprobeerd en zelfs meegemaakt dat het verbruik nog opliep - van 41.000 naar 42.000 ongeveer - als ik van de Postbank naar Helpmij ging.
 
download is een nieuwere versie van firefox meschien geeft dit een oplossing.
 
Ik heb hem zaterdag pas gedownload en geïnstalleerd. Maar zal vanavond - als ik meer tijd heb - toch eens een nieuwe installatie proberen.
 
Ik zet de vraag op opgelost. Het probleem is weliswaar niet opgelost, maar ik verwacht geen verdere antwoorden meer. Heb me inmiddels aangewend om de browser opnieuw op te starten na een bezoek aan sites die veel systeembronnen opslokken in FF.
 
Laatst bewerkt:
Misschien nog een late reaktie. Ook bij mij gebruikt Firefox nogal wat geheugen. Als het mij te gortig wordt dan zet ik "Cleam Ram" aan. Die schoont het weer even prima op.
Is een freeware programma. Te downloaden bij Tucows.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan