Firefox vergeet Downloadsfolder regelmatig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
352
Heb dit probleem nu al enkele maanden, en Firefox blijft het maar doen.
Ik heb een vaste Downloads folder ( C:\Users\xxx\Downloads ) , en daar moet Firefox alles in saven, maakt niet uit welke extensie het bestand is.
Vroeger deed ie dat goed, maar sinds kort, ik weet niet exact wanneer, doet ie het niet meer, vraagt ie altijd waar ie moet saven.

Dus graag wat hulp, Firefox 28.0
 
Ik ben niet zeker, maar kijk naar het volgende:
a. Open de Opties van Firefox (Alt-x en dan Opties klikken) en kijk in tabblad Algemeen of je niet toevallig "Mij altijd vragen waar de bestanden moet worden opgeslagen" hebt aanstaan.
Indien dat aanstaat, de optie die er boven staat weer activeren en via Bladeren de juiste downloadmap aangeven.
b. (indien a. niet hielp)
Klop in in de adresbalk en geef Enter: about:config
Klik op de knop "dat je voorzichtig zult zijn"
Type in in de zoekregel: download
Kijk de volgende instellingen na, tussen haken wat ik heb staan):
browser.download.lastDir => Kijk of daar je download-map staat (C:\Users\Acer\Downloads)
browser.download.useDownloadDir => Kijk of die op True staat (true)
browser.download.lastDir.savePerSite => Kijk of die überhaupt hebt (ik heb 'm niet). Heb jij 'm wel, die op False zetten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet zeker, maar kijk naar het volgende:
a. Open de Opties van Firefox (Alt-x en dan Opties klikken) en kijk in tabblad Algemeen of je niet toevallig "Mij altijd vragen waar de bestanden moet worden opgeslagen" hebt aanstaan.
Indien dat aanstaat, de optie die er boven staat weer activeren en via Bladeren de juiste downloadmap aangeven.
b. (indien a. niet hielp)
Klop in in de adresbalk en geef Enter: about:config
Klik op de knop "dat je voorzichtig zult zijn"
Type in in de zoekregel: download
Kijk de volgende instellingen na, tussen haken wat ik heb staan):
browser.download.lastDir => Kijk of daar je download-map staat (C:\Users\Acer\Downloads)
browser.download.useDownloadDir => Kijk of die op True staat (true)
browser.download.lastDir.savePerSite => Kijk of die überhaupt hebt (ik heb 'm niet). Heb jij 'm wel, die op False zetten.

Tijs.
OPtie A verander ik elke keer dat het weer voorkomt, maar blijft niet staan, wordt soms veranderd. Hoe, dat weet ik niet.

Optie B, heb de eerste 2 gevonden, ze stonden goed. 3e optie niet gevonden.

Momenteel werkt het naar behoren, zal er proberen op te letten wanneer het weer gebeurt.
 
Het reset elke keer dat mijn browser heropstart, heb net het eens getest door af te sluiten en opnieuw te starten, setting stond verkeerd.
 
Start Firefox eens in Veilige modus (dus zonder plugins/add-ons).
Wijzig de instellingen en sluit daarna Firefox af
Start Firefox opnieuw in Veilige modus. Kijk of de instellingen dan wel gehandhaafd blijven. Indien ze dan wel gehandhaafd blijven, dan moet het (lijkt mij) dus aan een plugin/add-on liggen. Dus zul je die allemaal moeten uitschakelen en selectief inschakelen totdat je er achter bent welke 'de schuldige' is.
Firefox in Veilige modus (o.a.) te doen via het vasthouden van de Shift knop bij het starten van Firefox. Verdere troubleshooting stappen etc.: hier

Tijs.
 
Start Firefox eens in Veilige modus (dus zonder plugins/add-ons).
Wijzig de instellingen en sluit daarna Firefox af
Start Firefox opnieuw in Veilige modus. Kijk of de instellingen dan wel gehandhaafd blijven. Indien ze dan wel gehandhaafd blijven, dan moet het (lijkt mij) dus aan een plugin/add-on liggen. Dus zul je die allemaal moeten uitschakelen en selectief inschakelen totdat je er achter bent welke 'de schuldige' is.
Firefox in Veilige modus (o.a.) te doen via het vasthouden van de Shift knop bij het starten van Firefox. Verdere troubleshooting stappen etc.: hier

Tijs.
Is gelukt, had 2 Download Status bars, heel soortgelijke addons.
Nu allebei verwijderd, werkt naar behoren. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan