Firefox Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ittimous

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Berichten
161
Kheb al een tijdje last van dat mijn firefox en explorer alle pagina's wit heeft..

ook heb ik dit bij verschillende de softwars zoals openoffice xfire...

alles is wit

ik heb overal tussen wat settings gekeken maar kan helaas nog niet veel vinden.

wel dat ik bij internet opties zelf een kleur kan kiezen da tik dan overal het zelfde zie.

waar kan ik de optie vinden dan ik gewoon de officele kleuren van een site kan zien?

net als dit forum alles is wit en sommige buttons zie ik niet eens.

kan iemand mij helpen?

Groetjes
 
Als ik je goed begrijp is het helemaal geen (specifiek) Firefox probleem maar een probleem in je besturingssysteem-bestanden.
Als je XP gebruikt:
Beter even Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
doen.

Hierbij heb je een XP installatie-CD nodig van de juiste soort (Home of Professional), in de juiste taal, en met het juiste Servicepack erin geïntegreerd.

Via nLite kun je gemakkelijk zo'n CD maken, als je een basis installatie-cd van XP hebt van de juiste soort en taal.

Download-link voor SP2 voor XP Engels link
Download-link voor SP2 voor XP Nederlands link
Download-link voor SP3 voor XP Engels link
Download-link voor SP3 voor XP Nederlands link

Succes,

Tijs.
Achtergrondinformatie: hier

Als je Vista gebruikt (Vista DVD bij de hand houden, kan om gevraagd worden):
Maak een snelkoppeling naar sfc.exe /scannow op het je bureaublad, rechtsklik op de snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren. Achtergrondinformatie: hier

Kijk of hierna het probleem verholpen is.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
oke.... maar...

1. ik heb geen CD.
2. hij heeft het gewoon gedaan maar een poos geleden was het al zo maar heb toen helemaal niet naar de oorzaak gekeken.

maar moet ik dan niet iets veranderen in mijn toegankelijkheidsopties?
of iets deleten of vernaderen in mijn besturingssysteem?

hier heb je een screen kun je het even zien:

naamloosgf.png
 
Laatst bewerkt:
Als je even de moeite had genomen om de links met achtergrondinformatie te volgen dan had je geweten wat ik met de instructie wil bereiken.
En nee, het heeft geen bal te maken met je toegankelijkheidsopties.

Even een aantekening: Ik meen met te herinneren dat je voor Vista waarschijnlijk géén dvd nodig hebt, omdat de installatie-software van Vista (als ik het goed heb) in zijn geheel op de harde schijf beschikbaar zou moeten zijn, inclusief de updates die daarop zijn geweest ondertussen.
Heb je XP, dan zul je van iemand een volledige XP installatie-cd moeten lenen en die evt. upgraden met het juiste SP (zie mijn vorige posting). Dit voor het geval er vanaf de CD bestanden moeten worden teruggezet als die niet (meer) beschikbaar zijn in de map met 'reserve-bestanden' op de harde schijf.

Succes,

Tijs.
 
denk niet dat ik een cd van iemand anders kan krijgen dus ook geen andere manier om het op te lossen misschien handmatig of iets anders?
 
Hangt ervan af of je ergens op je harde schijf de XP installatie-software hebt staan. Gegeven dat je geen cd hebt zou ik dat vermoeden (veel leveranciers van pc's/laptops met XP voorgeïnstalleerd hebben de hele CD in een map staan op de harddisk, voor het geval er iets na-geladen moet worden).

Kijk even het volgende na:
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup
Kijk na wat er in het rechter venster staat bij SourcePath.
Staat daar niet de schijfletter van een cd-rom station vermeld maar een map op je harde schijf, dan heb je aldaar (het grootste deel van) de installatie-bestanden van XP staan in de submap i386 daarvan.

Wat je dus kunt doen in dat geval is:
1. Maak een map in de hoofdmap van C: die je noemt: XPSP. Open die nieuwe map ook voor stap 2.
2. Ga naar die map gaan waar SourcePath naar verwijst, en kopieer daar alles (inclusief submappen) naar die map van 1.
3. Integreer SP2 of SP3 op de volgende manier (ik ga van de NL-versie van XP uit hier):
a. Indien SP2 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe van de eerder gegeven link naar de hoofdmap van C:
Integreer dit servicepack in de gemaakte kopie van XP op de volgende wijze:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\XPSP
b. Indien SP3 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe van de eerder gegeven link naar de hoofdmap van C:
Integreer dit servicepack in de gemaakte kopie van XP op de volgende wijze:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\XPSP

Verander in de registry de 2 waarden SourcePath én ServicePackSourcePath naar: C:\XPSP\
Er zou dan vanaf die nieuwe map gelezen moeten worden zodra je Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow uitvoert, dus heb je dan geen XP CD nodig.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dus nadat moet ik gewoon weer de normale kleuren van de site zien op firefox xfire IE enz.?
 
dus nadat moet ik gewoon weer de normale kleuren van de site zien op firefox xfire IE enz.?

Garanties geef ik hierbij niet, er kan van alles aan de hand zijn, maar je weet wel zeker na het succesvol draaien van sfc /scannow dat er geen kapotte basis-systeembestanden (meer) zijn. Die basis-systeembestanden zijn o.a. verantwoordelijk voor de manier waarop schermen worden weergegeven in (bijv.) Configuratiescherm, Systeemherstel, Help en Ondersteuning etc.

Het zou dus kunnen zijn dat het je helpt om het probleem op te lossen. Zelfs als het het probleem niet oplost is er dan in ieder geval één mogelijke oorzaak minder.

Tijs.
 
Hoe heb je het opgelost?

Zodra je dat teruggemeld hebt kun je de vraag afmelden (als je dat nog niet gedaan had): Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
Ik heb alle stappen echt doorgelopen en zelf 2x. maar het is me niet gelukt

alles lukte behalfe sfc /scannow als ik dat deed kreeg ik toch de error dat ik een cd moest plaatsen:(
 
Heb je inderdaad SP3 (of SP2) geïntegreerd in de map C:\XPSP, precies zoals in je eigen Windows XP al was geïnstalleerd?
En geef een kleine schermafdruk van de C:\XPSP map én van de registry-instellingen die je nu hebt staan van de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup

Wat je ondertussen kunt doe is de inhoud van de C:\XPSP map branden op een CD en dan nog een keer sfc /scannow proberen.
Voor sfc /scannow hoeft de XP cd namelijk niet opstartbaar te zijn, als de i386 map maar is bijgewerkt met het SP dat je ook in je Windows XP hebt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
naja laat maar hoor ik krijg binnenkort gewoon windows 7 officele cd en dan kan ik er ook af zijn dat is dus nog een mogelijk heid:)

Toch bedankt!

en je hebt me goed geholpen en je weet er zeker iets van.

Groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan