firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

evissu

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
hoi
als ik firefox wil opstarten komt er een foutmelding; herstart firefox

firefox is al actief maar reageert niet, om een nieuw venster te openen moet u eerst het proces beeindigen of uw systeem herstarten.

ten eerste staat firefox niet eens bij de processen en alle andere dingen heb ik gedaan zoals systeem herstarten

wat moet ik doen??

Heb je Firefox al eens verwijderd en opnieuw, de laatste versie geinstalleerd?

Dit moet helpen: druk op CTRL+ALT+DELETE en check PROCESSEN en zoek firefox.exe (zo heet het volgensmij) Beeindig dat programma.

Start dan eens Firefox weer op, doet ie het dan?

hoi
ik heb firefox ook al opnieuw geinstalleerd en als ik ctrl alt delete klik dan zie ik nergens firefox tussen staan.

dit was zo toen ik vandaag firefox wou openen

Dus: als je Firefox start en je krijgt de melding dat ie in gebruik is en je klikt dat weg én dan CTRL+ALT+DELETE (dus pas nádat je geprobeerd hebt om Firefox op te starten waar je de melding krijgt dat ie in gebruik is) en je klikt het tabblad PROCESSEN aan en je zoekt in die lange lijst naar 'forefox.exe' dan staat die er ook niet tussen?
Das gek, want als ie in gebruik is zou die er wel tussen moeten staan; opnieuw opstarten heeft ook geen zin?

Probeer eens het volgende; Ga naar Start > Uitvoeren en type daar "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe -P" en klik op Ok, hierna een nieuw account aanmaken en het probleem zou opgelost moeten zijn.

Bron

Laatst bewerkt:
ik heb C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe ingetypt en het komt het zelfde bericht.

maar hoe bedoel je nieuwe account

Was ook mijn fout sorry, is inmiddels aangepast.

hoi
ik wil nou een nieuw account weermaken en als ik dit intyp: bij uitvoeren

C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe -P

dan zegt ie dat hij niet kan vinden wat moet ik dan wel intypen

Hier nog een reactie. De oplossing die hier werd geboden werkte bij mij niet en daarom wil ik nog even een methode vertellen die bij mij wél werkte en hoe ik gelukkig ook nog mijn bookmarks kon behouden. Ik had vandaag namelijk hetzelfde probleem en kwam erachter dat het op deze manier is op te lossen:

1 Verwijder het bestand profiles.ini
2 Firefox maakt nu meteen weer een nieuwe aan als je het programma opstart.
3 Er is een nieuw map met je instellingen in het map Profiles gekomen.

Nu werkt firefox weer. Wil je nou ook je bookmarks weer terug?
4. Sluit firfox af. Ga naar het oude, nu niet meer gebruikte mapje in het map Profiles.
5. Knip hieruit bookmarks.bak en bookmarks.html en kopieer deze naar de nieuw aangemaakte map in Firefox.

Start Firefox opnieuw op en je hebt je bookmarks ook weer! Coockies en dergelijk zou je zo ook wel kunnen meenemen. :)

Ik hoop dat ik hier nog mensen mee kan helpen, want ik kwam immers ook op dit forum terecht ( via google).

PS. Via cntrl + alt + delete kon ik geen proces vinden die firefox.exe heette, waarschijnlijk blijft er maar zo'n klein stukje code draaien dat firefox.exe niet eens meer opgestart hoeft te zijn. En aangezien het bij een reinstal van firefox of het opnieuw opstarten van windows ook niet werkt, nestelt de code zich als een virus in de windowsmap. Denk ik. :)

Bedankt huijb voor het antwoord, heb een half jaar zonder firefox gewerkt maar het het nu toch echt nodig die oplossing met -p werkte perfect! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan