firelwall zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kellemen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 jan 2001
hallo ik ben al hele lange tijd opzoek naar een goeie en betrouwbare firewall

welke kan ik dn het beste gebruiken?

en ist belangrijk om een firewall geinstaleerd te hebben?

Als je ongewenste gasten uit je pc wilt weren zou ik wel een firewall nemen. Maar je kunt dan ook zien wat toegang tot je pc wil verschaffen maar ook of er programma's zijn die toegang willen hebben tot het internet (bijv spyware)

is er ook ergens gratis nederlandse firewall te vinden of zie je dat bijna nooit?

Geplaatst door kellemen
is er ook ergens gratis nederlandse firewall te vinden of zie je dat bijna nooit?

Dat zie je bijna nooit. Outpost Pro kun je in het Nederlands krijgen, maar die is niet gratis. Outpost Free is er alleen in het Engels, volgens mij.

Pc 1600 keer per dag doelwit krakers

Uitgegeven: 11 augustus 2005 19:16

EINDHOVEN/AMSTERDAM - Een willekeurige internetcomputer krijgt dagelijks zeker zestienhonderd keer te maken met een inbraakpoging. Gemiddeld komt dat neer op meer dan één per minuut, blijkt uit een test van de Nederlandse computerbeveiliger Madison Ghurka.

Het Eindhovense bedrijf liet in opdracht van technologietijdschrift De Ingenieur 48 dagen lang een lokcomputer (honeypot) draaien en registreerde 77.238 aanvallen. Daarvoor werden 13.607 IP-adressen gebruikt, waarvan 786 uit Nederland.

Oprichter en testleider H. van de Looy van Madison Ghurka toonde zich donderdag niet verrast door de hoge aantallen. "De verwachting was niet veel anders en de cijfers lijken redelijk constant."

Bron

Computercriminelen voeren dit soort geautomatiseerde aanvallen over het algemeen uit om controle te krijgen over zoveel mogelijk systemen (zombies). Computers zijn op die manier zowel bron als doelwit.

Kwaadwillenden misbruiken die macht om spam te versturen of aanvallen uit te voeren. Zombienetwerken lijken op dit moment de grootste bedreiging van de internetveiligheid, schreef het ministerie van Economische Zaken recent nog in een analyse over de toekomst van elektronische communicatie.

Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Altijd op de hoogte met de gratis NU.nl/nieuwslezer
Onderweg op de hoogte blijven? Ga naar NU.nl/pda
NU.nl homepage

ik heb nu sygate geinstaleerd die bevalt me opzicht ook wel niet zo ingewikeld moek zegge.

wat is de nieuwste versie van outpost firewall?

ik heb sygate nu die bevalt me wel dies ook wel goed toch? en betrouwbaar?

De beste firewall.

Installeer gewoon de beste firewall ter wereld en je bent blijvend van alle ellende af. Kies voor de: Webroot Desktop Firewall. Vanaf heden helemaal in 't Nederlands en te koop voor 'n zeer redelijke prijs!

Laatst bewerkt:
Waarom is dat de beste ter wereld?
Heb je testresultaten of is het een persoonlijke mening?
Verder kost hij 30 dollar en krijg je daarvoor maar één jaar updates!

Firewall.

Het is uiteraard mijn persoonlijke ervaring maar dat geldt voor ALLE (beveiligings)software. In principe kan niemand 'n absolute mening hierover geven want het is kontinu achter de feiten aanhobbelen. Ik ben meer dan tevreden over de software van Webroot en wat heel plezierig is: het conflicteert tenminste verder nergens mee en het doet zeer goed, wat het moet doen. En dat kun je van 'n aantal anderen zeker niet zeggen, ook gezien de verhalen in dit forum. Dus daarom kan ik het zeer aanbevelen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan