FirePro V5800

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwozwedra

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe videokaart aan te schaffen, die 3 schermen moet kunnen aansturen, 2 x displayport en 1 maal DVI. Na lang zoeken is mijn keuze op de ATI FirePro V5800 gevallen. Heeft iemand ervaring met die kaart? en welke? Op internet heb ik tamelijk veel teruggevonden, maar nergens iets in verband met de geluidsproduktie. Graag de mening van (ervarings)deskundigen.

Bedankt,

Jan

wat ben je van plan te gaan doen met de pc?
gewoon werken videobewerkingen etc?
of gamen...

PC wordt gebruikt voor foto- en video-bewerking en in mindere mate tekenen (autocad). Mijn keuze is vooral bepaald door de 2x display-poort (aansturen 2 x Eizo SX2262 met volledige kleurendiepte). Spelletjse komen niet aan bod. Ook belangrijk, de kaart neemt slechts één slot in. Slechts weinig mobo's beschikken over een pci-e x 4, (heb ik nodig voor een raid-controler) en dan is dit slot nog dikwijls naast de pci-e x16 geplaatst, en dus bij de meeste videokaarten onbereikbaar. Dit zijn de voornaamste redenen voor mijn keuze.

Jan

Heb deze kaart ondertussen toch aangeschaft, werkt prima met 3 schermen, en bijna niet hoorbaar. Voor mij zijn geld waard. Prestatie-index Win7: Grafisch 7.3, grafische weergave voor spellen: 7.3

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan