firewalbeveiliging is uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
De firewallbeveiliging is uitgeschakeld(van norton 2004).
Dit schermtje met dit berichtje verschijnt elke 10 seconden op mijn computer. Ik kan alleen maar op ok drukken, daarna verdwijnt die voor weer zo'n 10 seconden en komt dan weer terug. Alleen naar onder schuiven lukt me om dit proces eindeloos te herhalen. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit definitief wegkrijg?

Van waar is dat schermpje, van windows of van Norton?
Kan je niet gewoon je firewall aanzetten dan?
Mischien heb je een screenshotje voor ons?

Geplaatst door Raymond Bos
Van waar is dat schermpje, van windows of van Norton?
Kan je niet gewoon je firewall aanzetten dan?
Mischien heb je een screenshotje voor ons?

Dit bericht is van Symantec(Norton Internet Security 2004). Een software pakket dat ik vorig jaar kocht met een aantal programma's, oa een virrusscaner en een firewall. Deze heeft het eerste jaar een abonnement met gratis updates. Maar vanaf het tweede jaar niet meer. Ik heb zelf de indruk dat deze mededeling een waarschuwing is om een upgrade aan te schaffen voor een nieuwere firewall. Maar dit berichtje komt steeds terug. Het heeft geen sluit- of verkleinknop, alleen maar OK. Hierna verdwijn die dus weer voor even en komt dan steeds terug.

Er staat letterlijk:

Symantec

Uw computer loopt risico op de volgende gebieden:
-Firewallbeveiliging is uitgeschakeld

Open uw Norton-product om deze problemen op te lossen.

Voorkom dubbele beveiligingswaarschuwingen door de waarschuwingen van mijn bestaande Norton-product te gebruiken en overbodige waarschuwingen van Windows Security Center uit te schakelen.

OK

Je zou het kunnen uitschakellen en dan een andere firewall instaleren zoals Zonelabs of iets dergelijks, het uit zetten doe je gewoon in de opties van Norton in het hoofdscherm.

De firewall is juist uitgeschakeld, hier krijg ik dus steeds een bericht van. Het programma verwijderen lukte ook al niet.

Bedankt voor de informatie.
Het waarschuwingsscherpje is nu helemaal weg.
Het hele programma is weg, ook de virrusscanner van Norton.
Ik zal Zone Alarm en Avast(gratis?)eens uitproberen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan