Firewall aan/uit bij un-en install AV?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Ik hou me nu alweer bezig met de vernieuwing van mijn AV, qua kabel ben ik altijd online, nou ben ik erg huiverig om ZA uit te zetten als ik NAV '02 ga uninstallen en wat ik er dan opzet weet ik nog niet, is ook ff niet relevant. Hoe doen andere kabelgebruikers dat? Gewoon de firewall aan of niet?

Ik heb geen kabel maar ADSL. Als ik NAV verwijder verbreek ik even de verbinding. Als je je verbinding open houdt is het aan laten staan van je firewall toch geen probleem bij het uninstallen van NAV?

@ M@rio, 't zal mogelijk een uurtje in beslag nemen, mij zelf kennende! Vind ik toch lang om zo onbeschermd te zijn.

@ Wim, ik weet het eigenlijk niet of het een probleem geeft, qua beveiliging en mogelijk ook de settings in ZA alwaar ik de NAV ook daarin eerst verwijder natuurlijk, ben er toch harrie-onzeker van eigenlijk. Dus toch maar het modem ff uitzetten?

Ik zou er zelf niet zo'n moeite mee hebben als er een uurtje geen bescherming op zit. Als je absolute zekerheid wilt hebben moet je de verbinding verbreken.

Hoi Gezina,

ZA kan wel beter uitstaan en ik kan me voorstellen dat je je onveilig voelt zonder firewall. (83 hits op poort 137 in de laatste 15 minuten) dus zet je modem dan maar even uit.

Groetjes,

Pieter

Persoonlijk denk ik dat jij te voorzichtig wilt zijn. Een uurtje zonder firewall kan best.

Trouwens, denk je nu echt dat zo'n zonealarm of nis je heel goed beschermt?. Voor wannabee hackers wel maar als de profs bij je willen inbreken lukt hun dat echt wel. Het enige wat je doet is ze vertragen

Mmmmmmm en peins...ik voel wel wat voor alle antwoorden...zitten allemaal waarheden in, in de loop van mijn forum-tijd alhier heb ik zoveel ellende gelezen en daardoor veel opgestoken en de info op diverse sites dat je op een gegeven moment niet meer zeker bent wat te doen in deze situatie, mogelijk dat ik toch maar de stekker eruit ruk, zeer bedankt voor de antwoorden! :thumb:

gezina,

Ik heb in deze hele topic niet begrepen waarom de firewall uit moet.
e hoeft de firewall helemaal niet uit te zetten als je NAV wil uninstallen.

Saldos, ik heb zo maar in m'n hoofd zitten dat je beter de firewall kan uitzetten als je iets gaat installeren of uninstallen, dus ik hoef alleen maar de opties van NAV in ZA te verwijderen en verder gaan met de procedures?

Geplaatst door gezina
Saldos, ik heb zo maar in m'n hoofd zitten dat je beter de firewall kan uitzetten als je iets gaat installeren of uninstallen, dus ik hoef alleen maar de opties van NAV in ZA te verwijderen en verder gaan met de procedures?

Inderdaad gezine, gewoon je firewall aan laten staan en dan NAV verwijderen. En daarna in de opties van Zonealarm verwijderen. Klaar.
Dus je hoeft je firewall helemaal niet uit te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan