Firewall blokkeert en geeft n fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jezpur2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2013
Berichten
2
Beste,

Sinds enkele dagen had ik wat last van problemen met het laden van websites. Eerst laadden ze soms niet en moest ik een paar keer vernieuwen, maar sinds gisteren laadt helemaal geen enkele website meer.

Ik ben ondertussen wat met AVG en Malwarebytes Anti-Malware aan de gang gegaan en er doken wat kleine virusjes op. Deze zijn volgens mij prima verwijderd, maar blijkbaar zijn er wat instellingen aangetast. Wanneer ik de Windows Firewall wil bekijken, krijg ik alleen maar een scherm met een knop 'aanbevolen instellingen' te zien. Als ik die knop indruk, gebeurt er niets zichtbaars.
Daarnaast geeft AVG Internet Security 2013 een fout bij diens firewall. "Firewall kan niet starten vanwege beschadigde configuratie. Voer de firewallwizard uit en genereer de configuratie opnieuw." Ik kan ten eerste al niet vinden waar die firewallwizard zit; ten tweede doet de knop 'standaardwaarde herstellen' ook niet veel anders. Bij het firewall overzicht staat onder 'bestanden en printers delen': 'uitgeschakeld'. De knop 'wijziging' daarachter doet ook niets.

Ik heb al e.e.a. gegoogled en geprobeerd, maar er komt niets uit. Systeemherstel loopt vast als ik dat probeer uit te voeren, en het blijven scannen of dat er niet ergens toch een worm of iets mijn firewall zat aan te vreten, levert ook niets meer op.

Ik ben een beetje ten einde raad en hoop dat iemand me hier kan helpen. Let op; probleem is dus dat ik internet totaal niet kan benaderen, enkel via mijn telefoon (zit nu op dezelfde wifi als mijn laptop en dat werkt prima, probleem zit hem dus in de laptop en niet in de verbinding).

Ik heb een sony vaio E-serie die op windows 8 draait. Er is dus gewoon een internetverbinding, maar iets blokkeert de toegang ertoe.

Ik dank van harte als iemand me verder kan helpen, ik heb mijn laptop echt nodig (werk) en zonder internet kan ik vrij weinig.

Bijvoorbaat ontzettend bedankt!

Groet,
Jesper
 
Eerst zou ik proberen de netwerkkaartdrivers bij apparaatbeheer te verwijderen om ze daarna opnieuw te installeren.
Geeft dat niet het gewenste resultaat dan:

Kun je bij iemand anders advanced systemcare of gelijksoortig programma downloaden?
zet het op een usb stick en installeer het op je laptop.

Wellicht haalt dat het probleem er dan uit.

Zelf denk ik dat het opnieuw installeren wordt.
Succes er mee.
 
Hi kostenzer,

Bedankt voor je antwoord! Het is inderdaad (deels) opnieuw installeren geworden. Vond een optie in Windows 8 om de fabrieksinstellingen te herstellen, maar bestanden te behouden. Enkel programma's werden verwijderd, maar een lijst zou er voor terug geleverd worden (wat het opnieuw installeren een stuk verwenvoudigd). Deze helemaal laten afdraaien en nu werkt alles weer naar behoren. Misschien nog een tikkeltje traag, maar dat komt wel ;).

Groet,
Jesper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan