Firewall en anti-virussoftware automatisch gedeactiveert

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodyos

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2004
Hallo,
ik heb sind korte tijd een probleem met mijn pc (Win XP Home Edition SP2). Meteen als ik mijn pc opstart krijg ik een melding van het beveiliginscentrum dat de firewall en norton antivirus auto-protect uitstaan (firewall is software versie van SP2). Als ik op firewall inschakelen druk, gaat de firewall na een tijdje weer uit. Autoprotect van Norton start helemaal niet meer.
Heb op internet een beetje gezocht, en dit leek mij het bagle-au virus. (http://www.sophos.com/virusinfo/articles/bagleaufw.html) Ik heb echter een prima ge-updatete versie van Norton Antivirus 2004, en die zou deze worm er toch uit moeten halen, maar na een virusscan vond de scanner geen virussen. O ja, voor zover ik weet heb ik geen vreemde bestanden geopend, maar ik ben niet de enige die deze pc gebruikt.
Ik heb een paar online virusscans gedaan, maar dat heeft het probleem niet verholpen. Wel waren er een aantal virussen en trojans gevonden.
Als ik taakbeheer open, dan geeft hij wel aan dat NAVAPSVC.EXE (rare hoofletters?) loopt, maar er is geen tray-icon en ik kan het programma niet beeindigen.
Help!

ben bang dat toch iemand toestemming hebt gegeven.
je moet eens onder rapporten kijken.
als het goed is houd hij daar alle meldingen bij.
als iemand toestemming hebt gegeven dan zal hij met de scans dit niet meer als virus zien want je hebt dan tenslotte goed gevonden

ben bang dat toch iemand toestemming hebt gegeven.
je moet eens onder rapporten kijken.
als het goed is houd hij daar alle meldingen bij.
als iemand toestemming hebt gegeven dan zal hij met de scans dit niet meer als virus zien want je hebt dan tenslotte goed gevonden

je kan eens op symantec.nl kijken of daar een verwijdertool staat van deze type virus

wie ook veel verwijdertools heb staan is bitdefender.com

succes

Ik heb de meeste verwijdertools al geprobeerd, helpt allemaal niets.

instaleer je virusscanner eens opnieuw.
dan staat waarschijnlijk die toestemming niet meer geregistreerd zodat hij dan hopelijk weer die virus als virus ziet

probeer eens systeemherstel.
terug naar een datum toen je dit probleem nog niet had

Dat heb ik ook al een aantal keer geprobeerd, de computer geeft echter aan dat er geen wijzigingen in het systeem zijn gemaakt; ik probeerde hem echter terug te zetten naar SP1, dus das volgens mij een redelijk wijziging.

verwijder eens servicepack2 en kijk of dan alles weer goed is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan