Firewall in keuze van Internet Security

• Onderwerp starter Onderwerp starter bron
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bron

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
13 aug 2013
Beste helpers,

Mijn McAfee Internet Security licensie loopt af.
Nu ben ik aan het rondkijken voor een vervanger. Wat betreft het virusscan gedeelte is het vrij makkelijk en meer een persoonlijke smaak. Dit zijn volgens mij Kaspersky, Bitdefender, Norton, F-Secure (en mogelijk Eset).

Mijn eerste keus is gevallen op Kaspersky 2014 (goede performance) maar ik kan zeer weinig vinden over de firewall van dit pakket. Wel heb ik ergens gelezen dat de firewall van dit pakket gelijkwaardig is aan de ingebouwde Windows firewall :confused:

Wie kan mij advies geven, met name over het firewall gedeelte?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
zoneAlarm heeft jarenlange ervaring met firewall software. Gratis te downloaden en te gebruiken.

Ok, ik denk dat je jezelf goed verdiept hebt in het onderwerp zo te lezen, wat betreft de keuze van je FW bij deze de tip om hetvolgende onderwerp dat ik ooit speciaal voor Helpmij.nl alhier heb geschreven, even door te nemen. Ik heb het toegespitst op AV, maar is evenzo even goed toepasbaar op IS & FW:

Anti-Virus: Hoe kies je nu de juiste? Zo:

P.S.N.B: De stelling dat de Kaspersky FW equivalent is aan de Windows FW, is afhankelijk van de Windows versie. De FW van XP is bv. alleen inkomend, die van Vista is ook uitgaand. In alle gevallen een kwestie van instellen...

Laatst bewerkt:
Allen heel erg bedankt voor jullie reactie!!

Inmiddels heb ik gekozen voor de (all-in-one) Internet Security van Kaspersky. De download versie via Bol kost 12 euro per pc voor 1 jaar bij een 5-license pakket. Ik gebruik Win7 en inderdaad is de firewall van Kaspersky een schil om de Defender van Windows heen. Jammer, dit kan beter. Volgend jaar ga ik BitDefender eens proberen denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan