firewall in router

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb in mijn router ook de firewall aangezet. Is dit op zich genoeg beveiliging, of moet ik daarnaast toch nog zonealarm blijven gebruiken?

Je hoort heel vaak over het "dichtzetten van poorten", maar hoe doe ik dat? Ik kan een firewall aanzetten of uitzetten, en dan nog enkele opties aangeven zoals of ik het leuk vind om een ping of death te ontvangen of andere dosattacks, maar poorten? Eh.

De firewall aanzetten is altijd aan te bevelen. Over nog een firewall op je pc zetten verschillen hier de meningen. Ik ben voor. Zodoende zie ik ook nog welke software af en toe naar "buiten" wil gaan. Ik ben ervan overtuigd dan je dan af en toe nog een schrikt. Van sommige software is dit normaal, zoals IE of OE. Maar daarnaast willen sommige programma's je toch nog eens verrrassen.
Ik ben dus voor een softwarematige firewall nog als extra.

En hoe zit dat met die "poorten"? Ik kan zo gauw niets vinden in die router, behalve de opties die ik hierboven aangaf.

Ik heb ook een router met firewall,daarnaast gebruik ik ZA voor uitgaand "verkeer" tegen te houden.
Maar dan moet je in de ZA wel ff de comps toeganggeven ,door naar security/advanced te gaan en daar de ip adressen van de comps toevoegen en ook de namen.

Heb ik gedaan dmv ip range. Heb jij een router waarin je poorten kunt dichtzetten?

Geef het merk en het type router, dan kan ik eff opzoeken via de handleiding hoe dat moet. Als je weet waar de handleiding on-line staat graag ook de link.

Heb jij ook deze onderdelen

Access Control and Security

- Natural firewall (NAT), private IP addresses not accessible from the Internet
- IP Packet Access Control
- Hacker Attack Prevention (DoS)
- PAP/CHAP/MS-CHAP authentications
- VPN PPTP Client
- VPN /PPTP/IPSec pass through

Daar moet je verder onder kijken. Ik denk Hacker Attack Prevention

Hoofdstuk 2.4.2.
Bladzijde 39
Hier staat hoe je poorten kunt openzetten.

Geplaatst door JBS
Heb jij ook deze onderdelen

Access Control and Security

- Natural firewall (NAT), private IP addresses not accessible from the Internet
- IP Packet Access Control
- Hacker Attack Prevention (DoS)
- PAP/CHAP/MS-CHAP authentications
- VPN PPTP Client
- VPN /PPTP/IPSec pass through

Daar moet je verder onder kijken. Ik denk Hacker Attack Prevention

Ik heb het zo ongeveer allemaal, maar onder hacker attack staan alleen

- dos attack prevention
- discard ping from wan
- rip defect

Hoezo goed bezig, volgens mij moet hij nu :D helemaal geconfigureerd zijn.

Poorten dichtzetten

Zou ook graag willen weten hoe de poorten dicht te zetten in Etech modem/router/4p switch (blauwe model).
Met Shieldsup op http://grc.com/x/ne.dll?rh1ck2l2 vind ik dat poort 80 open staat en zou deze graag dicht doen (maar wel zodanig dat alles blijft werken natuurlijk).
Alvast bedankt

Welk type van E-tech heb je, de bullet of de Maxgate router ?

E-tech modem/router

Dank je heb zelf ook even gekeken maar niet het juiste model gezien. Heb NL handleiding al in .tif bestand maar kan deze hier niet aanhangen,
Moet je me even mailen op frans.reis@zonnet.nl dan kan ik je deze opsturen.

De router gaat er nu vanuit dat je een webserver draaid. Wil je dit uitzetten, ga dan naar Dynamic DNS en haal bij service Port Range 80-80 weg.

Is dit in het webbrowser menu 10.0.0.2 van de Etech ?
Onder Configuration staan
WAN
LAN
NAT
Virtual Server
Bridge filtering
DNS
Save settings

Heb bij DNS gekeken en daar is een uitrol menu die ik bijgaand in txt bestand heb gekopieerd. Welke moet ik dan nemen ?
En waar zet je dan 80 80 neer ? Er staat nu
Preferred DNS Server 0,0,0,0
Alternate DNS Server 0,0,0,0
Allweer heel hartelijk bedankt namens deze newbee !

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan