Firewall - IS Filter Callout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gregyor

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 nov 2002
Berichten
1.113
Hoi,

ik heb thuis een fijn probleem.

Sinds vrijdag kan ik met mijn laptop geen verbinding meer met internet maken. Bij de analyse wat het probleem kan zijn geeft hij aan dat ik in de firewall instelling de beleidsprovider aan moet passen, de melding die ik daarbij krijg is: IS Filter Callout.
Mijn modem en router maken wel verbinding met het internet want de PSP, PS3 en de Xbox hebben alle drie verbinding, ook kan ik met een van de pc's van de buren op mijn draadloze netwerk.

Zodra ik de firewall van Windows uitzet en die van Ziggo aanlaat maakt het geen verschil, omgedraaid ook niet, beide firewalls uit maakt ook geen verschil.

Wat kan het zijn?

Gegevens:
ISP : Ziggo
Antivirus plus firewall: Ziggo
OS: Vista Home Premium

in spanning wacht ik af.

gr. Greg
 
Hoi,

bedankt voor dit stuk, dit zal in elk geval iets opleveren.
Echter heb ik het probleem bij zowel internet als Email.

Hopen dat het dus voor beide werkt.

gr. Greg
 
Wel eerst geprint, want thuis kan ik niks :thumb:
 
Domme vraag hoor, maar omdat ziggo de laatste tijd een beetje loopt te klooien op hun netwerk:
Had je je modem en router al eens gereset?
 
Absoluut geen domme vraag, dit meerdere malen gedaan.
Zelfs met mijn broer (TiborV) ben ik er niet uitgekomen.
Maar met mijn moden en router had ik het probleem niet omdat ik wel kon internetten op de PS3.

gr. Greg

iig thanks voor meedenken
 
Het probleem ligt echt in Ziggo internetbeveiliging.
Daar kun je niet echt heel veel aanpassen.
Deze heb ik nu verwijderd, ik ga mij nu beraden over een nieuwe internetbeveiliging.

Iemand ervaring? Ik zit over Norton te denken.

gr. Greg
 
Oplossing

De oplossing ligt redelijk voor de hand....

Open de ziggo internetbeveiliging

Wijzig op de startpagina de internetshield naar 'laptop'

Kies daarna tabje (links) Internetshield. Kies vervolgens op dit tabblad rechtsonderin 'geavanceerd'. Vervolgens in de linkerkolom 'firewall' en dan tabblad 'instellingen'. Onderaan vind je 'vertrouwde netwerkadapters'. Kies dan jouw netwerkadapter....

Daarna moet het werken!!!!

Mzzl :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan