Firewall kan niet aan of uitgeschakeld worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bhagwanie

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Berichten
67
Hallo, ik heb een probleem met mijn firewall. :shocked:
Hij staat altijd uit en ik kan hem handmatig niet aan zetten of hoe dan maar ook. :(
Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. :confused:
Mijn besturingssysteem is Windows XP Pro SP3.
 
welke firwall is dat? Die van Windows of een ander merk?
 
Als je dus naar Start-Instellingen-Configuratiescherm-Firewall gaat en daar het vinkje zet ie dan zichzelf weer aan?
 
Hier kan ik kan niets doen. Het staat allemaal in het grijs en kan geen veranderingen hierin brengen.
 
Vermoedelijk ben je niet aangemeld met administrator/beheerder rechten. Ga eens naar Start-Instellingen-Configuratie-Gebruikers accounts. Daar kan je dat regelen.
 
Ik ben zelfs ingelogd op de administrator gebruiker.. dus daar kan het niet aan liggen toch ?
 
Kijk hier eens of dit je probleem oplost, met name het laatste deel waar staat dat je eerst je internet verbinding moet uitzetten (overigens heel merkwaardig, want zelf kan ik naar believen de FW aan/uitzetten) http://support.microsoft.com/kb/283673/nl
 
Zodra ik weer thuis ben, zal ik hiernaar kijken.
Ik moet namelijk nu naar school haha.
:thumb:
 
Mochten de eerder genoemde oplossingen niet helpen, dan kun je nog naar het volgende kijken.

Welke antimalware bescherming heb je?
Sommige internet securitypakkette schakelen de windows firewall uit, al wordt dat bij mij weten altijd gevraagd.
Verder schakelt sommige malware de firewall uit.
Een scan met mbam en SAS free kan dan geen kwaad (eerst laten updaten)

mvg Leo
 
Laatst bewerkt:
Als er niets aan de Windows Firewall is te veranderen ondanks dat je Beheer/Administrator rechten hebt zal dat vermoedelijk komen door een setting in het groepsbeleid.

Ga naar Start-Uitvoeren en type GPEDIT.MSC en druk op Enter
Hiermee wordt de Policy-editor geopend.
De firewall settings staan in: Beheersjablonen-Netwerk-WindowsFirewall
In zowel het Domeinprofiel als het Standaardprofiel staan opties om de toegang tot de Firewall te regelen.
Zoek een Policy die geactiveerd is, druk daar met de rechtermuisknop op en druk op Eigenschappen. Klik het kopje “Uitgeschakeld” + Toepassen/OK
Meestal moet Windows herstart worden om de verandering ook in werking te zetten.
 
@ srpchulp: dat lukt mij niet, net als services.msc. Als ik dat probeer te runnen, opent ie niets en geeft ie aan dat ik het programma moet openen met iets anders (openen met). Wat kan ik hieraan doen ?
 
Hmm, dan zit er toch iets anders behoorlijk mis. Doe de suggesties van Leofact eens. Want dan denk ik toch aan een besmetting of een AV-pakket dat dwars ligt te doen.
Wat heb je zoal aan antivirus- en beveiligingssoftware?
 
Da's wel voldoende, dacht ik zo LOL.
En ook allemaal volledig geupdate en de meest volledige check laten doen neem ik aan?
Als dat zo is, dan lijkt het me sterk dat het een virus is (alhoewel dat altijd tot de mogelijkheden blijft behoren).
 
Ja, ze zijn allemaal volledig geupdate. Ik scan nu met SuperAntiSpyware Free Edition en hier is een log van MBAM.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.40
Database version: 2740
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

4-9-2009 17:10:21
mbam-log-2009-09-04 (17-10-21).txt

Scan type: Quick Scan
Objects scanned: 104715
Time elapsed: 18 minute(s), 30 second(s)

Memory Processes Infected: 0
Memory Modules Infected: 0
Registry Keys Infected: 0
Registry Values Infected: 0
Registry Data Items Infected: 0
Folders Infected: 0
Files Infected: 0

Memory Processes Infected:
(No malicious items detected)

Memory Modules Infected:
(No malicious items detected)

Registry Keys Infected:
(No malicious items detected)

Registry Values Infected:
(No malicious items detected)

Registry Data Items Infected:
(No malicious items detected)

Folders Infected:
(No malicious items detected)

Files Infected:
(No malicious items detected)
 
Volgende stap is nu kijken of er Windows onderdelen zijn die niet helemaal meer jofel zijn.
- Log in, in je beheerders account (account met volledige rechten).
- Plaats je Windows CD in de speler. Wanneer deze automatisch opstart, klik op afsluiten. Laat de CD in de speler zitten. Is straks nodig.
- Ga nu in je beheerdersaccount naar Start, Uitvoeren. Type daar in het invulvak het volgende in: cmd en klik daarna op OK.
- In het DOS venster waar je nu in terecht komt typ je nu eerst exact het volgende in:
SFC /scannow /revert /purgecache (inclusief de spaties!)
- Als hij daarna eerst (vrij snel) meedeelt dat hij klaar is en verder niks meer doet dan typ je dit in: SFC /scannow (inclusief de spatie)

Systeembestandscontrole gaat nu alle systeembestanden bij langs en kijkt of deze de originele versie betreffen. Vind hij andere of mist er iets dan, vervangt hij deze door de originele versie. Het haalt deze bestanden van de Windows CD af.
 
Adware.HBHelper
Adware.Tracking Cookie
Browser Hijacke.Deskbar
Rootkit.Agent/Trace
Trojan.Agent/Gen-SOPIDKC
Ik weet zelf niet precies wat deze virussen of spywares doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan