Firewall melding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle services herstellen lijkt me gewoon niet haalbaar.
Heb je wel of niet een netwerk.
Gebruik je wel en niet de firewall.
Dat is nooit bij iedereen hetzelfde.
Hooguit hetgeen dat die services weer aanzwengelt.

Weet je hoe ze moeten staan?
ZIE HIER

Ik heb goed nieuws: mijn computer start weer op normale snelheid op maar mijn netwerk doet het nog niet en de firewall doet nog niks.
Heb ondertussen wel Zone alarm gënstalleerd

Ga nu de lijst met services af om te kijken of ze automatisch, handmatig of uit moeten staan.

Computer werkt dus weer normaal behalve een aantal functies die te maken hebben met het netwerk.

Nou, dat is gunstig!! :D
Die firewall van Windows MOET je nu uitschakelen.
Niet samen met ZA laten werken. Bovendien heb je nu een betere bescherming dan met WF. Zone Alarm controleert ook de uitgaande 'dingen'.
Netwerk komt vanzelf wel als je de services activeert en weer een keer opnieuw opstart.

Hoi Elisa,

Heb ff die lijst afgewerkt met sevices, maar dat heeft helaas niks uitgehaald. Ik heb een aantal foutmeldingen in het logboek en die geven allemaal aan dat er bepaalde netwerk services niet kunnen worden gestart. Maarja gelukkig werkt de computer weer normaal op wat netwerk problemen na.

Bedankt voor je hulp! en mocht je nog tips hebben om eventueel de netwerk problemen op te lossen dan hoor ik het wel.

Luke

Geven ze ook op welke niet gestart kan worden?
Bepaalde services zijn weer afhankelijk van een ander.
Als deze niet gestart wordt........

Als ik in het logboek kijk staan er telkens drie fouten in een rij. En die staan in deze volgorde:

1ste fout: Wireless Zero Configuration service

2de fout: Network Connections service

3de fout: Windows Firewall/Intrnet verbinding delen service

En die fout van Network Connections service komt soms apart terug.

Handig dat logboek, vind je niet? :)
Maak een nieuwe netwerkverbinding en kies voor delen.
WF gaat weer even aan.
Pas als alles weer goed loopt sluit je de WF weer af.
(ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom het 'delen' dan toch goed blijft gaan maar zo werkt het.)

Network connections staat bij mij gestart en handmatig.

Wireless zero staat bij mij gestart en automatisch maar volgens mij heb je dat alleen nodig met laptops e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan