FireWaLL, "Moeilijke Keuze"!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SickWithIt

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Beste HelpMij Collega's

Ik heb een IntelPentium4 3.0GHz, 1024 RamGeheugen..

AntiVirus Software:
Had eerst Symantec Norton Antivirus ("lekker systeem-belastend" :p )
Nu NOD32 :thumb: bedankt Huijb voor je advies..!!

Spy-Adware Remover Software: SpyBot S&D 1.4, LavaSoft Ad Aware SE Professional v1.06r, SpyWare Doctor 3.5.0, SpywareBlaster, Ewido Anti-Malware, Webroot Spy Sweeper << Let op !! dit is de enige prog wat ik gebruik voor Real Time Proctection de rest puur voorzichtigheid extra scanners.

Trojan Removers:
Ewido Anti-Malware

Extra Veiligheids Software:
CWShredder v2.19
HijackThis v1.99.1
MVPS Hosts

FireWaLL Geen !!
heb nu bijna al 2 jaar geen Firewall gebruikt, ('waarom' vond het niet nodig!)
maar vindt het nu wel tijd om er 1 aan te schaffen, [!]
dus beste collega's ik ben helemaal gek op NOD32 omdat ie helemaal niet systeem-belastend is, nu nog zo'n FIREWALL dat op de laagste niveau van je systeemprestaties functioneert maar wel goed/krachtig is....
"maximale bescherming met minimale belasting op het systeem"

Ik heb nu LavaSoft Personal Firewall, uitgetest, zijn jullie al bekend met deze Firewall en is ie goed,,,,
Ik dacht ook aan Kerio Personal FireWall,
Sygate Personal Firwall Pro of ZoneAlarm (Pro),,,,

of hebben jullie collega's nog een betere, of de juiste Firewall voor mij,,,,
graag hoor/zie ik van jullie....

alvast bedankt voor al jullie moeite en hulp,,,, :thumb: :D

Beste rve123,

bedankt voor je super snelle reactie,

maar Sygate Personal Firewall Pro, stopt ermee, althans is overgenomen door Symantec :( ,,,,

of zijn er weer andere verhalen hierover, !!

Ik gebruik Zonealarm(gratis), en ben daar tevreden over.Vraagt niet veel van je PC dus..

SickWithIt zei:
maar Sygate Personal Firewall Pro, stopt ermee, althans is overgenomen door Symantec :( ,,,,

of zijn er weer andere verhalen hierover, !!
Klopt helemaal.
Is inderdaad overgenomen en gestopt met de support ervan.

Toch gebruik ik het nog zolang er geen grote lekken in worden gevonden.

Een firewall is om bestanden tegen te houden of te controleren, maar dat maakt niet uit wat voor bestanden en met welke werking.

Het is niet zoals een antivirusprogramma, waarbij de virussen iedere keer veranderen.

Maar het zou zomaar kunnen dat er morgen een groot lek wordt gevonden. In dat geval stap ik wel over. Waarschijnlijk naar Zone Alarm.

Heb ik al eerder gehad, maar die gaf toen wat problemen door verkeerde update's. Dat was toen een paar keer achter elkaar en toen ben ik overgestapt. Is nu al best wel weer lang geleden, dus als het nodig is ga ik weer terug naar Zone Alarm:)

De keuzes die je noemt, Kerio Personal FireWall, Sygate Personal Firewall Pro of ZoneAlarm (Pro), zijn goede firewalls. Gebruik ze eens één voor één en besluit dan welke voor jou het beste is.

Beste Helpmij Collega's

allemaal bedankt voor jullie advies en Info,

Ik ben nu bezig met Kerio Personal Firewall, (een hele leuke Firewall is dit)!!
maar hoe zet je de poorten open, zoals bij Azureus, Edonkey2000,

In iedergeval bij Configuratie, Netwerkbeveiliging, en dan de keuze voor Packet Filter,
en dan voor Voeg Toe, wat moet je daarna allemaal invullen, weet iemand dat, !!

alvast bedankt voor jullie moeite en hulp !! :thumb:

Ga maar eens hier naar toe voor een handleiding.
En als het dan toch een lastpak is neem je gewoon ZoneAlarm. ;)

Wel moet ik zeggen dat het al een paar keer voorgekomen is dat mensen problemen kregen nadat er veel van b.v. virusscanners werd geinstalleerd. Geen idee of het opgaat voor firewalls maar je register vervuilen doet het natuurlijk altijd.

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Ga maar eens hier naar toe voor een handleiding.
En als het dan toch een lastpak is neem je gewoon ZoneAlarm. ;)

Ik ben het helemaal met Elisa eens.:thumb:
@ SickWithIt, ik heb je dit op het forum van Nucia (onder de naam #Rob#) ook al aanbevolen!

#Rob# zei:
Kijk eens op deze site: http://www.sunbelt-software.com/Kerio-Docs.cfm

Hier is de handleiding van de Sunbelt Kerio Personal Firewall in PDF formaat te downloaden.
Daar zal ongetwijfeld in beschreven staat hoe je die problemen oplost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan