firewall nodig met router???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Hallo,

De helpdesk van Belkin zegt dat een firewall zoals ZA Pro overbodig is als er een router wordt gebruikt
Weet iemand of dat waar is??. Ik heb ZA er af gehaald omdat ik problemen had met de installatie van een netwerk.

henk.

In een beetje router zit een firewal, welk merk en type heb jij.

sorry voor het dubbele antwoord, ik kreeg een foutmelding tijdens het posten

Ik heb een beetje gelezen op de site van belkin en in hun routers zit dus ook een firewal. Goed ingesteld zou een tweede firewal dus overbodig zijn.

Dag Puppie en Nevola,

Volgens mij blokkeert een hardware firewall alleen binnenkomende pakketten. Je bent dan wel beschermd tegen inbrekers.
Een goede software firewall controleert echter ook het uitgaande verkeer, en brengt je dus op de hoogte van de aanwezigheid van trojaan- of wormnarigheden, die "vermomd" zijn binnengekomen met je mail, of iets dergelijks.

Je hebt dus, volgens mij, ook als je een hardware firewall hebt, toch een goede software firewall nodig. Zie ook www.grc.com

Met vriendelijke groet

Han Vlaar

puppie
ik heb een e-tech router als je ziet wat daar nog door heen gaat ik hen n.i.s. 2003 op een pc staan die geef wel een keer of 30 een melding aan en op de ander pc n.i.s. 2004 test voor15 dagen die komt ook met een meldig zelfs blacke ice komt ook met melding die ik gehackt word of iets dergelijks dus ik heb in mijn router mijn firewall aan staan en nog gewoon op mijn pc
:thumb:

Dank je Han.

Weet je misschien ook hoe het komt dat ikproblemen had met het opzetten van een dradloos netwerk toen ZA nog op de schijf stond? Na verwijdering van ZA werkte het netwerk wel.
Kan ik nu ZA er weer op zetten, of gaat het dan weer mis?

grtz,

henk

wel firewall

Hoi.

Zelf heb ik ook pas een draadloos netwerk met internet gemaakt. NIS hield met zijn firewall het netwerk tegen, en terecht. Bij het instaleren heb ik de firewall van NIS 2003 uitgezet. Toen alles naar wens werkte heb ik hem weer aangezet. Je PC'n hebben dan een vast IP adres en binnen NORTON kan je dit IP adres toestaan op de computer. Als je dat op alle PC'n goed insteld werkt het netwerk dus wél mét op alles PC'n een extra firewall.
Ik hoop dus dat dit bij ZA ook zo kan werken, maar ik ken dat programma niet.

Suc6

John

Hoi,

Heb ZA er nog niet op gezet, omdat ik nog twee andere pc, na wat sleutelen, in het net wil opnemen. Daarna zet ik Za er weer op en laat ik het weten.

grtz.,

henk

Ik heb een vraag die hier een beetje op aansluit; welke firewall is beter om aan te zetten, die van mijn Sweex router of die van XP?

Gebruik die van de router. De firewall van XP laat te veel door.

grtz.,

henk

Sitecomrouter

Ik heb een sitecom router.
en werk met 2 x XP / 1 x win 98 Se

hoe zet ik de fire wal aan in de router.
en moet ik daarbij ook nog in de XP comp's de firewal
aanzetten ??? moet ik die op een bepaalde manier
configureren???
en de 98 Se comp???

gr Jamie

Firewal in je router aanzetten is genoeg.
Als je niks van het woord firewal in je configuratiescherm ziet dan heb je een vast ingestelde firewal.

nevola,
Indien je een goede firewall hebt in je router, dan heb je eigenlijk geen tweede firewall nodig.
Maar het is handig om een software firewall erbij te hebben die je niet te hoog moet zetten om problemen met het netwerk te voorkomen.
Reden om een software firewall (zoals Norton of zonealarm bijvoorbeeld) te installeren is zodat je precies kunt zien welke software op je pc om internet toegang vraagt.

Het enige wat je niet moet doen is de xp firewall aanzetten terwijl je een router firewall hebt. Dat wordt afgeraden en zal je problemen geven.

Hoi Saldos,

firewal van Norton , zit dat ook in Norton Works 2004 ???

James.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan