Firewall nodig naast router ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter BT13
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BT13

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2006
Is een softwarematige firewall nu echt noodzakelijk als je al een hardwarematige firewall hebt in de router ? Ik heb al gelezen dat het nodig is om schadelijke software te controleren die vanuit je pc verbinding maakt. Maar als je een goede virusscanner hebt waar je regelmatig de pc mee controleerd en een goede spyware scanner, dan komt er als het goed is helemaal niet van die schadelijke software op de pc, al is er natuurlijk altijd een kleine kans, maar dat blijft evengoed.
Je kan je pc natuurlijk vol stoppen met beveiligings software, maar volgens mij vertraagd dat alleen maar de pc.
Klopt het een beetje wat ik zeg of zie ik iets over het hoofd en is het toch zeker wel aan te raden een softwarematige firewall te installeren ? Hoe denken jullie hierover ?

Persoonlijk vind ik het wel aan te raden.
Lees dit er ook maar eens op door. Daar staan nog een paar andere meningen van gebruikers.

Als je niet wilt/hoeft (te) weten welke programma’s naar huis bellen, dan is er geen noodzaak voor een softwarematige firewall.
Maar geen enkel AV/spyware programma vind alles, dan is dus een extra firewall een handig hulpmiddel om die zaken in de gaten te houden.

Ik raad het aan, toch voor meer controle in inzicht in alle netwerkverkeer.
En de meeste firewalls zijn toch niet zo zwaar, dus je zal het niet echt merken dat 'ie aanstaat, en het kan geen kwaad om te weten wie of wat er naar buiten wilt gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan