Firewall nu wel of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

poohbeer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
Hallo,

Ik heb mijn pc (XP) via een coaxkabel verbonden met mijn laptop (ME). Op mijn PC heb ik sp2 geinstalleerd (firewall).
Moet ik nu ook om mijn laptop nog een firewall installeren?
Op beide computers staan ad-aware en spybot. Op de Pc wel virusscanner (McAfee) maar op laptop niet.
Wat kan ik het beste doen?

Komt er ook een hardwarematige firewall in het spel kijken?
Zowiezo raad ik aan op elke pc een antivirus te installeren, al dan niet één die netwerken ondersteund.

Ook voor de windowsfirewall na de sp2 verbeteringen zijn er naar mijn inzien nogsteeds betere keuzes voor een firewall zoals b.v. outpost pro. Het nadeel is enkel dat dergelijke firewall een aardige overbrugging eisen van een beginnende firewall gebruiker. (verre van zo simpel als de windowsfirewall)

Hardware firewall - hoofd pc met soft firewall en AV - rest sub pc's zonder firewall en met AV is theoretisch een veilige en degelijke opstelling.

Laatst bewerkt:
Okidoki, dank je wel voor je info.
Ik kan weer verder

Groetjes

Één en ander hangt verder wel af van de omgeving waarin het netwerk gebruikt gaat worden. Netwerkbeheerders zullen hun eigen visie erop hebben en hieruit een beveiligingsplan opzetten, al dan niet onderbouwd :D

En spyware is tegenwoordig niet meer weg te denken uit een beveiliggiingsstrategie, b.v. een spywareblaster en een aangepast HOST file zijn naar mijn mening goede oplossingen ter preventie van spywarevergaring.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan