Firewall rule maakt modem onbereikbaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.

laudde

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Zojuist heb ik een firewall rule toegevoegd aan ons modem.
De rule was:
IP: 192.168.1.33
Bestemming: Any
Actie: Drop
(De rule was bij LAN to LAN)

Het IP adres is een Ipod die op ons draadloos netwerk zit. Het gevolg is nu dat de pagina van ons modem (192.168.1.254) niet meer goed inlaadde. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Modem uitschakelen en opnieuw opstarten, pc opnieuw opgestart maar niets werkt. Als ik naar het modem wil gaan dan krijg ik pagina niet gevonden.

Weet iemand hier raad mee? Of moet ik hem resetten en helemaal opnieuw instellen? :(

Laatst bewerkt:
Vast ip instellen op je pc
ip-adres: 192.168.1.90
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.1.254
Als eerste DNS-server: 208.67.222.222
Als tweede DNS-server: 208.67.220.220

Kijk daarna of je wél weer kunt inloggen op de router met http://192.168.1.254

Succes,

Tijs.

Ik heb gedaan wat je zei en mijn computer een vast ip adres toegekend.
Toch blijft de pagina onbereikbaar...

Is internet wel bereikbaar?

Verder is interessant of (toen je die firewall regel erin zette) je bedraad of draadloos verbonden was. Ben je nu op dezelfde manier verbonden, maar met dat vaste ip-adres 192.168.1.90 (check het even na: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig) en het werkt nog niet om op de router in te loggen, dan vrees ik dat er niets anders op zit dan de router te resetten naar fabriekswaarden en alles (draadloos, portforwarding etc.) opnieuw te gaan instellen. Stel dan ook op je pc de tcp/ip instellingen weer terug naar "Automatisch ip-adres verkrijgen" en "Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen".

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan