Firewall staat niet aan en kan ook niet worden aangezet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik heb geconstateerd dat mijn Windows Firehetwall niet aanstaat. Toen ik hem met het netwerk centrum probeerde aan tIe zetten kreeg ik de mededeling "windows Firewall kan niet alle instellingen wijzigen, Foutcode 0x80070424"
Wat moet ik doen om hem weer aam te zetten. Ik draai Windows 7 Premium 64-bit.
Ik heb al gekeken naar twee andere meldingen met ongeveer dezelfde fout, maar die scheelden of te veel of ik kon de betreffende items in regedit niet vinden.

Bertus
 
[...]Ik draai Windows 7 Premium 64-bit.[...]

Dat zal wel geen legale versie zijn, schat ik. Indien ja, dan kán je probleem daar aan liggen.
Verder kan het zijn dat andere firewall programmatuur al op je pc staat, nu (AVG Internet Security, Norton 360 etc.), dus dat die de Windows firewall uitschakelen omdat zij zelf al een firewall module hebben.

Je zou kunnen kijken of je met Windows Repair all in One het probleem kunt oplossen. Ga naar Step 4 en maak een herstelpunt en een backup van de registry, vooraf. Dan in Step 5 ("Start repair"), na klikken op Start, de eerste 5 items aanvinken [Evt. laat je Repair file permissions uitgevinkt, zoals standaard als het geval is.] en de rest uit.
Dan weer Start geven, de werkzaamheden laten uitvoeren en dan de pc herstarten. Kijk of het dan beter gaat.

Tijs.
 
De opmerking over al dan niet legaal zijn van mijn Windows 7 is een onzinnige opmerking die nergens op- slaat. De betreffende versie is netjes door Dell meegeleverd met de computer.
Ik zou de betreffende schrijver willen aanraden om mensen niet ongefundeerd te beschuldigen.
 
En ik raad je aan beter te lezen:
Dat zal wel geen legale versie zijn, schat ik. Indien ja, dan kán je probleem daar aan liggen.
Ik houd niet voor niets slagen achter de arm.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan