Firewall test

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ton52
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor de liefhebbers, test

Kende ik, is inderdaad een redelijke test vind ik maar het hangt er ook vanaf hoe je je firewall in- en afstelt. Als je niet om kan gaan met een zeer goede firwall kan het toch veel doorlaten.

Kende ik, is inderdaad een redelijke test vind ik maar het hangt er ook vanaf hoe je je firewall in- en afstelt. Als je niet om kan gaan met een zeer goede firwall kan het toch veel doorlaten.

Dat klopt helemaal, maar zo is het met 'alle' software.
Maar bij beveiligingssoftware loop direct meer risico, maar deze testen zijn met standaard instellingen.
En dan doet Comodo het toch erg goed............en nog gratis ook. :thumb:

Dat klopt helemaal, maar zo is het met 'alle' software.
Maar bij beveiligingssoftware loop direct meer risico, maar deze testen zijn met standaard instellingen.
En dan doet Comodo het toch erg goed............en nog gratis ook. :thumb:

Ben ik met je eens, maar een firewall is toch ander werk dan een simpele media-player.
En Comodo is inderdaad de markt van gratis firewalls aan het veroveren, duidelijk, goed, doet z'n werk en gratis.:)

En voor wie nog een stapje verder wil gaan met het testen van zijn Firewall: kijk welke poorten er openstaan met de online Nmap portscan.
De resultaten kun je checken op kritieke geopende poorten (poorten die gebruikt worden door trojans) bij TCPSecurity.com

Leuk, handig en vooral: leerzaam!

Ik kende wel anders poortscans maar deze niet, maar deze van Nmap is wel handig.:thumb:

En voor wie nog een stapje verder wil gaan met het testen van zijn Firewall: kijk welke poorten er openstaan met de online Nmap portscan.
De resultaten kun je checken op kritieke geopende poorten (poorten die gebruikt worden door trojans) bij TCPSecurity.com

Leuk, handig en vooral: leerzaam!

Handig die poorten. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan