firewall test

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
is dit een goed resultaat ?

GRC Port Authority Report created on UTC: 2007-12-27 at 11:39:04

Results from scan of ports: 0, 21-23, 25, 79, 80, 110, 113,
119, 135, 139, 143, 389, 443, 445,
1002, 1024-1030, 1720, 5000

2 Ports Open
20 Ports Closed
4 Ports Stealth
---------------------
26 Ports Tested

Ports found to be OPEN were: 21, 80

Ports found to be STEALTH were: 25, 135, 139, 445

Other than what is listed above, all ports are CLOSED.

TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.

zo neen, wat kan ik er aan doen ?

Als je 2 poorten open hebt staan is er vast iets niet in orde, welke Firewall gebruik je?

Is inderdaad niet goed, hier mijn resultaat, computer is compleet onzichtbaar op internet:

GRC Port Authority Report created on UTC: 2007-12-27 at 12:34:49

Results from scan of ports: 0-1055

0 Ports Open
0 Ports Closed
1056 Ports Stealth
---------------------
1056 Ports Tested

ALL PORTS tested were found to be: STEALTH.

TruStealth: PASSED - ALL tested ports were STEALTH,
- NO Ping reply (ICMP Echo) was received.

Ik weet niet welke firewall je hebt maar gebruik de “stealth” functie om je computer onzichtbaar te maken voor de buitenwereld.
De meeste firewalls hebben die mogelijkheid.

ik gebruik zone-alarm pro 5.5.094
waar kan ik de stealth setting vinden ?

Laatst bewerkt:
settingszakg3.jpg

zo staat ie nu ...

is dit een goed resultaat ?
.....

Ports found to be OPEN were: 21, 80

Ports found to be STEALTH were: 25, 135, 139, 445

Other than what is listed above, all ports are CLOSED.

TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
- A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.[/COLOR]

zo neen, wat kan ik er aan doen ?

Toch raar dat mensen meteen nee roepen terwijl niet alles wat belangrijk is bekend is.

eerst is het belangrijk om te weten:
1 Heb jij een router met firewall functionaliteit?
2 heb jij een webserver draaien die van buiten benaderbaar is? (configuratiepagina van router die extern beschikbaar vanaf poort 80 is ook een web server)
3 heb jij een FTP server draaien (poort 21)

zodra jij op bovenstaande vragen allen nee zegt klopt ofwel jou GRC rapport niet of je firewall :) en dan is er wel iets aan de hand

Topcom Wireless Webr@cer 1104 PSTN
De Wireless Webr@cer 1104 PSTN van Topcom is een veelzijdig kastje dat een ADSL-modem combineert met een 4-poorts megabitswitch en een WiFi 802.11b-toegangspunt. Als toemaat gooit Topcom er een ingebouwde firewall en DHCP-server bovenop. In totaal kunnen 253 pc's of notebooks verbinden met het Internet - maar tegen dan is de 11-Mbps bandbreedte allang opgesoupeerd. Het configureren gebeurt volledig via een overzichtelijke webinterface.

Topcom levert met het toestel heldere documentatie, inclusief instructies om de Webr@cer in te stellen voor gebruik met verschillende Europese ADSL-aanbieders. Informatie over gevorderde functies ontbreekt echter - voor mensen met wat kennis van netwerken mag dat echter geen probleem vormen. Als u meer wenst te weten over het forwarden van ports en het opzetten van een DMZ, moet u de site van Topcom raadplegen.

Veel draadloze netwerken sukkelen met een gebrekkige beveiliging, en het is dan ook goed dat hier de drempel wordt verlaagd door het geven van heldere uitleg bij de beveiligingsinstellingen. Het aanbrengen van een 64- of 128-bit sleutel is makkelijk, al is het jammer dat u bij dat laatste beveiligingsniveau maar één sleutel kunt instellen.

Handig is wel dat het toestel sleutels kan genereren op basis van een sleutelzin. Voor de ultieme beveiliging kan draadloze toegang gekoppeld worden aan maximaal 32 MAC-adressen.

Wij proberen het toestel uit met een ADSL-verbinding van Belgacom en zijn binnen een minuut draadloos aan het surfen. Op de router inloggen en de accountgegevens invoeren gaat probleemloos over een WiFi-verbinding. Het bereik blijkt adequaat, zolang er niet te veel muren tussen de router en pc staan. In onze opstelling treedt er aardig wat signaalverlies op bij het leggen van een verbinding van één verdieping naar een andere.

deze heb ik, en ik vind nergens waar ik de firewall kan instellen ...

Je hebt idd niet je firewall getest maar je router.
Je firewall staat al op Stealth Modus (zie jou afb.)

Als je geen verbindingen open moet houden voor een netwerk of andere zaken kun je de router firewall waarschijnlijk ook in de stealth modus zetten.
Hoe? Lees de gebruiksaanwijzing van jouw router. (ik ken deze niet)

Weet je in ieder geval wat het kost.....:p
Heb je al eens in de configuratie gekeken van je router (192.168.X.X)

Ik kan er ook niets over vinden maar;
Feitelijk is er eigenlijk ook niets aan de hand, wat je hardware matige firewall door zou kunnen laten zie je niet door de ‘Stealth modus” van ZoneAlarm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan