Firewall traag na opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
323
Hallo allemaal,

als ik mijn pc opstart duurt het ongeveer 2 à 3 minuten voordat ik iets kan opstarten wat met internet te maken heeft. (Msn, internet etc.)
Na die 2 à 3 minuten komt er rechtsonder in beeld een ballonetje te staan dat de firewall is uitgeschakeld, maar deze verdwijnt ook meteen weer en dan kan ik wel gebruik maken van mijn internet.
Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt

Groetjes
Luuk
 
Wat voor een beveiligingspakket wordt er gebruikt? En welke firewall, die van Windows of een andere? En welke Windows wordt er gebruikt?
 
Wat voor een beveiligingspakket wordt er gebruikt? En welke firewall, die van Windows of een andere? En welke Windows wordt er gebruikt?

Waarschijnlijk die van Windows omdat als je een andere gebruikt, geeft Windows daar geen melding over.

OS is waarschijnlijk XP.

@TS: Ga eens naar start-->uivoeren-->typ daar services.msc-->zoek in de lijst naar Windows firewall, klik daar op, stop de service en zet de service uit en start de pc opnieuw op. (service word automatisch terug gestart) en kijk nu of je de ballon nog krijgt.


Succes!
 
Hey,

ik heb de firewall via de service uitgezet, maar er verandert niks.
Ik gebruik windows xp home edition 2002 service pack 3, ik gebruik ook gewoon de standaard firewall van xp.
 
Hier heeft iemand hetzelfde probleem. Probeer het eens wat in antwoord 2 staat eens.
 
Hoi,

ik heb nu bij uitvoeren ingetypt: netsh winsock reset
Zou dit het moeten verhelpen? Ik ben namelijk niet zo goed in Engels :D
 
Door opnieuw op te starten zal je het weten.
 
Ik heb mijn pc opnieuw opgestart maar er is niks verandert? Doe ik het wel goed
 
Goed, dat kan het dus niet zijn (een WLAN wil nog al eens problemen geven, maar een LAN zelden). Heb je al eens een volledige scan met een goed anti virus product gedaan? Welk AV product gebruik je nu?
Probeer eens A-squared free http://www.emsisoft.nl/asquaredfree/index.htm en dan een scan in de meest uitgebreide vorm. Die vindt vaak dingen die andere av producten over het hoofd zien.
 
Als ik jou was

Als ik jou was zou ik je pc gewoon overnieuw instaleren ben je van die antivirus af en als dat lukt moet je gewoon effe avg downen van 30 dagen of een free versie die versie`s van xp zijn soms niet goed en sowieso zou ik gewoon andere antivirus nemen
 
Ik gebruik avg (betaald) en ik vind het een prima virusscanner.
Het probleem is dat ik Windows al opnieuw heb geinstalleerd, maar steeds het probleem terug komt...
 
Ik heb jaren AVG free gebruikt, maar de laatste versie (9) valt me zwaar tegen. Die belastte mijn PC zo erg dat ik AVG vervangen heb door AVAST. Een van mijn kennissen heeft vorige week mij gevraagd naar zijn laptop te kijken, die erg traag startte en steeds internet problemen gaf. Daar zat de betaalde AVG security suite op. Het probleem bleek hem in de firewall van AVG te zitten. Toen ik die uitzette en de Windows firewall aanzette (maar dan wel met het hokje "Geen uitzonderingen toestaan" NIET aan gevinkt, toen waren alle traagheid problemen weg. Mijn ervaring is dat bijna elk betaald AV-product vroeg of laat een versie op de markt brengt waardoor je PC niet meer behoorlijk functioneert.

Moraal van het verhaal: zet AVG eens uit en kijk eens of de boel dan sneller loopt.
 
Hey,

ik denk dat je wel een logische verklaring hebt gegeven. Goed over na gedacht :thumb:
Ik heb via uitvoeren>msconfig>avg uitgezet en mijn pc opnieuw opgestart, maar toch startte Avg op? Ik denk dat ik hem eraf gooi. Ik heb er wel vertrouwen in dat jou antwoord wel is zou kunnen klopen
 
Als je AVG helemaal verwijderd hebt (ook gecheckt met services.msc dat er echt niet meer van AVG actief is? ) en er veranderd niets aan het probleem, dan heb je in ieder geval dat geelimineerd als oorzaak.

Volgende actie: kijk eens in de logboeken van Windows (Start-Instellingen-Configuratieschema-Systeembeheer-Logboeken en dan met name het Systeem-logboek) of daar soms fout boodschappen staan.
Kijk ook eens in de hardware (Start-Instellingen-Configuratieschema-Systeem-Hardware-Appraatbeheer) of daar soms niet goed werkende hardware staat aangegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan