Firewall traag na opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

in het logboek staan bij systeem redelijk veel fouten en afentoe een waarschuwing. De fouten zijn van service control manager. De waarschuwingen zijn van tcpip.

In apparaatbeheer staat 2 foutmelding!

Netwerkadapters:

Pakketplanner-minipoort #3
Pakketplanner-minipoort #6

Er is geen goed stuurprogramma voor deze dingen.
 
Ah, daar heb je de veroorzaker.
Nu de kunst om er achter te komen wat er precies aan gedaan moet worden.
Wat zeggen de foutboodschappen bij de error? (dubbelklik erop en er wordt een toelichting gegeven).

De hardware errors wijzen er op dat er een driver voor een apparaat niet (goed) geinstalleerd.
Ik vermoed dat de System log errors veroorzaakt worden door de driver-errors van de hardware. Dus dat moet eerst opgelost worden.
Installeer eens de drivers voor het LAN en WLAN opnieuw een wellicht voor alle zekerheid ook de chipset-drivers (doe die maar eerst).
 
Zit die cd bij je mobo doos? Ik heb die cd al is geinstalleerd en volgensmij staan daar de drivers op en internet enzo.

Kan het verder geen kwaad om ze nogmaals te installeren, of moet je ze eerst op de een of andere manier verwijderen?
 
Als de LAN en Wlan op het mobo zitten, dan zitten de drivers inderdaad op de CD. De chipset zit er in ieder geval. Je kunt ze er gewoon overheen zetten.
 
Hoi,

ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd, maar de foutmeldingen in apparaatbeheer blijven staan. Ik ben er nu ook achter gekomen dat ik helemaal niks kan doen op mijn bureaublad totdat die firewall melding weer komt? :O
 
Het heeft iets te maken met de ethernetcontroler die niet goed functioneert. Windows gaat dat dan een tijdje staan proberen voordat ie verder gaat. dat blokkeert alles (dus niet alleen de firewall). De fout kan hardwarematig zijn en/of software.
Overigens vond ik hier iets http://www.minatica.be/showthread.php?t=52316 waar staat dat het ook iets te maken heeft met een ethernetverbinding tussen PC's. Does that ring a bell?

Dingen die geprobeerd zouden kunnen worden:
- driver uninstall van de LAN/ethernetkaart en de ethernetkaart softwarematig verwijderen/disablen. daarna PC opnieuw starten en de ethernetkaart weer softwarematig aanzetten (als windows dat al niet automatisch gedaan heeft. Dan zal er een boodschap komen dat er een nieuw apparaat ontdekt is en zal de driver opnieuw geinstalleerd moeten worden. Zeg windows dan waar te zoeken (de driver die op de HD staat).
- tweede optie: een extra ethernetkaart plaatsen op het mobo, daar de drivers voor laden en de kabel op aansluiten. Als dat ineens wel werkt is er vermoedelijk iets hardwarematig mis met de kaart die nu de problemen geeft.
 
Hey,

ik denk dat optie 1 dan toch het beste is, want een 2e ethernetkaart heb ik niet.
Maar hoe kun je de lan/ethernetkaart softwarematig verwijderen? Waar doe ik dat?
En wat bedoel je precies met: de driver die op de HD staat.

Nog bedankt voor je medewerking en tijd :)
 
Ga naar Start-Instellingen-Configuratiescherm-Systeem-Hardware-Apparaatbeheer.
Onder Netwerkadapters staat de LAN-kaart, klik daar met rechtermuisknop op, dan kiezen voor Uitschakelen en daarna Installatie ongedaan maken.

Herstart de PC, ga weer naar ditzelfde scherm en druk nu op inschakelen en stuurprogramma bijwerken. Hij gaat dan de juiste driver erbij halen.
Met de driver die op de HD bedoel ik dat ik er vanuit ga dat de LAN-driver ergens op de HD is klaargezet, maar dat kan natuurlijk ook de installatie CD zijn.
 
NB! Als die is uitgeschakeld en windows start daarna opnieuw op en dat gaat allemaal vlot, dan is het zeker dat in die ethernet-LAN het probleem zit, die vertraagde de start van Windows.
 
Oke in dit geval op de cd>hoe weet ik zeker dat als ik de installatie ongedaan maak en de software via de cd erop zet, het de goede is? En wat betekend hd :eek:

Ik zal wel eerst is uitschakelen inderdaad! :D

Bedoel je met de LAN-kaart deze?: Realtek RTL8169/8810 Family Gigabit Ethernet NIC
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de foute pakketplanner minipoorten uitgezet en de Lan-kaart, maar het geeft geen verschil:O Ik merk wel dat hij al veel snel reageerd als mijn bureaublad verschijnt sinds de laatste ondernomen stappen van Avg enzo.
 
Oke in dit geval op de cd>hoe weet ik zeker dat als ik de installatie ongedaan maak en de software via de cd erop zet, het de goede is? En wat betekend hd :eek:

Ik zal wel eerst is uitschakelen inderdaad! :D

Bedoel je met de LAN-kaart deze?: Realtek RTL8169/8810 Family Gigabit Ethernet NIC

HD=Hard Disk=Harde Schijf
Ja, dat is de LAN-kaart
Die op de CD is wellicht niet de meest actuele, maar wel de juiste.
 
Wat kan ik nu nog doen? Moet ik nu echt de lan kaart software verwijderen en hem er weer op zetten?
 
Ja, ik zou dat in ieder geval eens proberen.
Als dat geen resultaat geeft, dan zou ik toch eens proberen een LAN-kaart van iemand te lenen (of via marktplaats een zo goedkoop mogelijke 2e hands op de kop tikken, mag niet meer dan 5 euro kosten) en die gebruiken en natuurlijk dan die op het moederbord nu zit in de bios uitzetten, en eens kijken wat er dan gebeurd.

ps. Als je in Den Haag woont, mag je er van mij wel even een lenen :)
 
Hey,

ik denk dat ik nu inderdaad de software verwijder en opnieuw erop zet. Ik heb nog wel een oude kast hier staan met een lan kaart die ik kan gebruiken :)

Ik wil je super bedanken voor je hulp echt helemaal top :thumb:, mijn pc is nu toch iets sneller geworden :)

Bedankt :D

Luuk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan