firewall van een router

Status
Niet open voor verdere reacties.

VeGeTtO

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
hallo...

ik heb adsl en heb een router/modem: ADSL Modem DC-213/215 van Sitecom...ik had hier eigenlijk een paar vragen over...ten eerste hoe kan ik de firewall uit/aan zetten..en ten tweede als de firewall uit staat en de ene pc word gehacked, kan er dan ook meteen met de andere verbonden worden?

Greetz..

De firewall kan je in je Virtual Server die je via je route hebt, instellen welke poort hij moet laten doorgaan

groeten Barney

Bedankt voor je reactie..

Maar wat bedoel je met die virtual server...is dat een programmie die erbij zit?? Want er zit haast geen programma bij, enige programma die erbij zit is een klein cofiguratie-program en daar kan je alleen maar een land en een provider kiezen..:confused:

Geplaatst door VeGeTtO
Bedankt voor je reactie..

Maar wat bedoel je met die virtual server...is dat een programmie die erbij zit?? Want er zit haast geen programma bij, enige programma die erbij zit is een klein cofiguratie-program en daar kan je alleen maar een land en een provider kiezen..:confused:
meestal is zoiets web-based.

Meestal kom je in de configuratie voor je router door in je browser dit in te vullen:

http://192.168.01/

Achter de / moet dan nog iets komen te staan dat ligt aan je router, waarschijnlijk staat dit in de router handleiding.

Groeten
Kevinos

Nu weet ik niet presies hoe je router werkt, maar de mijne (edimax) kan ik instellen via de software die erin zit.
http://192.168.2.1 en dan een inlognaam en password.
Daar krijg ik alle instellingen.

En ja, zonder firewall zijn alle verbonden pc's kwetsbaar.

Paul RT

Hallo VeGeTtO.

Volgens de handleiding van sitecom, valt er niet meer aan te configureren als met dat tooltje wat er erbij geleverd is. Over een firewall wordt er in de specs ook niet gesproken, dus die zal er wel niet in zitten. Het lijkt mij zo´n knullig apparatje wat je geleverd krijgt bij een een goedkoop adsl abo.

bij nader inzien is het ding niet eens voorzien van een router.

Mijn advies:

1.. Koop wat anders als dit ding.
2.. Of draai een firewall op elk werkstation.

Groetjes Erik Rothuis.

Laatst bewerkt:
hallo..

Ik heb geprobeerd wat jullie zeiden, maar ik denk dat Roto gelijk heeft. Het is een knulllig ding waar geen eens een firewall zit :cofused: Ik kom hoe dan ook niet in de setup van dat ding, dus zal er misschien geen eens een setup zijn.. Ik heb toch maar op beide een firewall gezet...bedankt voor jullie reacties..

greetzz..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan