Firewall vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim070192

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Hallo,
Aangezien ik niet de snelste computer heb, zet ik voor het gamen altijd veel processen uit. Ik vroeg mij af of ik ook gerust mijn firewall uit kan zetten als ik offline game?
alvast bedankt,
Tim

Is niet echt een aanrader om dat te doen je kan wel de kabel achter de pc uittrekken en dan de firewall uitzetten of als je een knop op je modem hebt m daar tijdelijk mee uitzetten

In windows xp kan je gewoon je netwerkkaart uitzetten dan is het niet meer nodig om nog de kabels uit te trekken. Je moet hiervoor naar start,mijn netwerklocaties,netwerkverbindingen weergeven druk telkens met je rechtermuisknop en kies voor uitschakelen.

Nielsvds zei:
In windows xp kan je gewoon je netwerkkaart uitzetten dan is het niet meer nodig om nog de kabels uit te trekken. Je moet hiervoor naar start,mijn netwerklocaties,netwerkverbindingen weergeven druk telkens met je rechtermuisknop en kies voor uitschakelen.
Ik heb ook gewoon m'n ZoneAlarm, die staat stil als ik offline ben, als je kabel hebt is het onderstaande misschien handig, zo staat het dus bij mij:

Altijd online zijn met een kabelverbinding hoeft niet...

De overgang van een telefoonverbinding naar de kabel was heel prettig maar dat steeds online vind ik wat minder, vooral met het oog op veiligheid. Je pc uitzetten kan natuurlijk maar dan kan je er ook niks meer mee, geen optie.

Iemand gaf mij de volgende tip en zo doe ik dat dus al tijden: Ga naar configuratiescherm, netwerkverbindingen, klik met rechtermuisknop op je verbinding, eigenschappen. Onderin zie je pictogram weergeven in systeemvak. Die moet je aanvinken. Vervolgens zie je 2 monitortjes op je taakbalk verschijnen. Met rechtsklik kan je daarmee de verbinding verbreken. Om weer makkelijk verbinding te krijgen: rechtsklik op het pictogram Mijn netwerklocaties (bureaublad), eigenschappen, rechtsklik op LAN-verbinding en maak een snelkoppeling, zet deze op je bureaublad, die vraag wordt je ook gesteld, klik op ja. Met dubbelklik op dat LAN-pictogram op je bureaublad breng je de verbinding weer tot stand.

Mocht je de pc afsluiten zonder verbinding? Dat start de pc ook op zonder verbinding. Rechtsklik dan op die gemaakte LAN-pictogram en kies Inschakelen.

Als de oplossing mijn tip was heb ik nog een aanvulling: mocht je af en aan offline/online willen, rechtsklik dan op die 2 monitortjes op je taakbalk en kies Uitschakelen, weer online willen, dubbelklik dan op het LAN-pictogram. Zie plaatje wat je dan ziet. Plaatje 3 meldt één van de netwerkkabels is niet aangesloten', niks van aantrekken, is alleen een melding dat het connect met je netwerkkaart.

attachment.php

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan