Firewall wil niet meer werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Power3D

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2011
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn firewall en ik dacht misschien kan iemand mij op dit forum ermee helpen.
Mijn firewall werkt al een tijdje niet meer, met de mededeling dat ik mijn ''aanbevolen instellingen voor firewall'' moet gebruiken. Als ik op die knop druk, gebeurt er niks en blijft de situatie dus onveranderd. Ik kan op die knop blijven spammen maar schiet ik dus niets mee op. Ik heb hier wat screenshots van wat er precies aan de hand is:
V0ozJ.png

RKWMA.png

Zoals jullie zien in de screenshot krijg ik de error code: 0x6D9. Ik heb Google al afgezocht maar kon tevergeefs niks vinden. Ik hoop dat jullie een oplossing weten!

Alvast bedankt,
Marc

EDIT: Ik heb wat geprobeerd met command prompt, maar dan krijg ik het volgende:
SBnXZ.png

Laatst bewerkt:
Hoi !

Windowstoets + R - services.msc - scrollen naar: Windows Firewall - selecteren - de service starten (linksboven).

Greetz,

Harry.

Hoi,
welkom op Helpmij
Je hebt toevallig niet beveiligingssoftware aan boord waar ook een firewall in zit? Internetsecurity o.i.d. een totaalpakket waar ook een firewall inzit?

Allemaal bedankt voor jullie snelle reactie. Ik krijg het volgende:
glx7u.png

Ik gebruik verder geen third-party Firewall. Ik gebruik eigenlijk alleen Malwarebytes en installeer misschien binnenkort weer NOD32.

Ik hoop dat jullie nog suggesties hebben!:)

Klik op de tab "afhankelijkheden" klap de aanwezige items open en controleer of alle andere services die je daar ziet, gestart zijn e/o op automatisch staan.

He lijkt er sterk op dat je conflicten hebt met een ander programma welke kennelijk in de weg zit.

Weet niet of het wat uitmaakt maar met je laatste opdracht in cmd maakte je een fout.

"egsvr32.exe" is niet goed natuurlijk.

Alweer hele snelle reacties, bedankt!

Bij afhankelijkheden staan de volgende dingen:

Autorisatieprogramma van Windows Firewal
- Base Filtering Engine
- DCOM server process Launcer : Gestart
- RPC endpoint mapper: gestart

He lijkt er sterk op dat je conflicten hebt met een ander programma welke kennelijk in de weg zit.
Mmmm klinkt niet zo mooi, weet je toevallig een programma waarmee ik dat kan tracen/scannen?

Suggesties nog van harte welkom!

Je geeft aan dat je Mbam gebruikt, recent nog eens gescand? Je hebt toch zeker ook wel een echte virusscanner?
Update: Probeer eens het volgende, veilige modus met netwerkmogelijkheden. Als het goed is zou dan ook de windows firewall gestart moeten worden. Kijk eens of dat iets verandert. Is het nog hetzelfde dan zou ik eens een sfc /scannow doen.

Laatst bewerkt:
Je geeft aan dat je Mbam gebruikt, recent nog eens gescand? Je hebt toch zeker ook wel een echte virusscanner?
NOD32 gescanned en verder niks gevonden. In het logboek bond ik trouwens het volgende:

De Windows Firewall-service is gestopt met de specifieke servicefout De gegevens zijn ongeldig..

Het kan zijn dat een virus dingen heeft veranderd zoals je denkt, Mik. Ik heb helaas niks gevonden:confused:

Vorige post ge-update. Je hebt verder geen problemen met je interverbinding? Geen onbekend internetverkeer? Of constante activiteit die je niet kan thuisbrengen?

Laatst bewerkt:
N wat geprobeerd te hebben met de veilige modus is het toch niet gelukt. Ik ga nu de w7 firewall reset proberen! Ik laat weten of t gelukt is!

Edit: Helaas niet veel succes:
''Er is een fout opgetredenbij een poging verbinding tot stand te brengen met de firewall. Controleer of de Windows Firewall-service word uitgevoerd en probeer het opnieuw.''

Ik was op de hoogte dat de firewall service niet werd uitgevoerd, en is het geen optie om alleen Windows firewall opnieuw te installeren. Als een individuele setup o.i.d?
Nog bedankt voor alle hulp en ik hoop dat er nog een oplossing te vinden is!

(Kan er iets in het register niet goed zitten?)

Laatst bewerkt:
Ja dat zou kunnen, maar als je een register check doet wordt je bedolven door dubieuze websites die van alles beloven, maar waarvoor je dan toch vaak moet betalen. En het levert dan ook nog niet het gewenste resultaat op. Ik vrees een nieuwe install

Ja mik, helemaal mee eens. Ja dat zou ik ook doen nooit geschoten is altijd mis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan