Firewall windows afdoende ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Is het gebruiken van de windows firewall in XP afdoende of kun je toch beter een andere nemen zoals ZoneAlarm of Sygate Personall Firewall.

Of kun je ook beide gebruiken ?

Jacco

samen zijn ze volgens mij niet goed te gebruiken en xp firewall alleen schijnt niet jofel te zijn.
ik zou gaan voor een van de andere twee.

En het schijnt dat de firewal die je krijgt met sp 2 van XP alweer beter is.
Of dit voldoende is, ik zou het niet weten.

Ik heb gelezen dat dit een oudere versie van ZoneAlarm zou zijn.

Ik blijf dan toch maar de firewall van Sygate gebruiken.

Jacco

Als je twee firewalls gebruikt kunnen ze elkaar gaan tegenwerken (in de weg zitten) omdat ze allebei een opdracht willen geven, hierdoor heb je kans dat je pc trager wordt en/of vastloopt.

Sygate is een goede keus en heeft zijn betrouwbaarheid al lang bewezen.

hallo,

Ik gebruik XP2 firewall ingeschakeld, en Norton Firewall ingeschakeld, geen problemen mee,dat geld ook voor de Antivirus norton en Xp2.

Maar als ik de Firewall van de Norton Firewall 2003 uitschakeld dan wel.

Het is vreemd maar goed, ik heb ze allebei ingeshakeld misschien hebben mensen andere ervaringen mee met de Norton.

Gebruik dus de Norton SystemWorks 2004. en Norton Firewall.

Groeten,

Hoi,

Geplaatst door Bruce The Boss
Is het gebruiken van de windows firewall in XP afdoende of kun je toch beter een andere nemen zoals ZoneAlarm of Sygate Personall Firewall.

Of kun je ook beide gebruiken ?

De firewall van XP, ook die in SP2, houdt alleen binnenkomend verkeer in de gaten. Een softwarematige firewall kijkt ook naar het uitgaande verkeer. Je kunt dus exact aangeven welk programma wel en welk programma geen toegang mag hebben tot het Internet.

Of je beide kunt gebruiken is gewoon een kwestie van uitproberen. Bij mij staat de firewall van XP SP2 aan, en een oudere versie van Norton Personal Firewall, en ik heb geen enkel probleem daramee.

Groet,

Mark.

Als je net sygate geinstalleerd hebt krijg je allemaal meldingen van windows bestanden ( Services) die het internet op willen, die ik vervolgens allemaal geen toestemming geef.
Mijn pc werkt hiet niet merkbaar slechter door.
Ik zou wel eens willen weten wat voor gegevens ze dan willen doorsturen naar ome Bill.
Ook lijkt het mij niet dat de Windows Firewall dit tegenhoud.

Dus mijn mening is; gewoon een andere firewall gebruiken. :cool:

Laatst bewerkt:
Ik zou de Sygate Personall Firewall gebruiken.
Ale je ze beide gebruikt, dan kan je problemen krijgen met de verbinding en met bepaalde programma's.

De sygate firewall kun je bovendien controleren en configureren en met xp firewall valt er haast niets te configureren.
EN sygate scan uitgaande en inkomende verkeer en je kunt precies zien welke programma's internet verbinding vragen en dat kun je met de xp firewall niet zien.
En bovendien: je weet toch dat alle microsoft producten het meest gewild zijn voor hackers om te kraken?
Dat zal niet anders zijn met de firewall van xp.

Firewall

In service pak 2 voor XP zit ook een Firewall en daar kan je ook uitzonderingen instellen, en instellen dat hij je waarschuwt als hij wat blokeerd.

Re: Firewall

Geplaatst door Elektron
In service pak 2 voor XP zit ook een Firewall en daar kan je ook uitzonderingen instellen, en instellen dat hij je waarschuwt als hij wat blokeerd.

Je kunt wel aanvinken dat hij je moet waarschuwen, maar dan krijg je de waarschuwing toch niet als hij blokkeert.

<a href="http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=39246" target="_blank">Hiermee</a> kun je wat meer overzicht krijgen in wat de XP firewall allemaal doet (en laat). k gebruik het zelf niet, omdat ik liever een firewall heb (ZA Pro) waarmee ik zicht kan houden op wat er vanUIT mijn computer het wereldwijde web op wil.

Geplaatst door ikself
<a href="http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=39246" target="_blank">Hiermee</a> kun je wat meer overzicht krijgen in wat de XP firewall allemaal doet (en laat). k gebruik het zelf niet, omdat ik liever een firewall heb (ZA Pro) waarmee ik zicht kan houden op wat er vanUIT mijn computer het wereldwijde web op wil.

Hier heeft @temptation de firepannel xp uitgeprobeert and hij raad het af:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1199750#post1199750

Laatst bewerkt:
Okee, had het bericht van temptation niet gezien. Wel al eerder met de zoekfunctie naar firepannel gezocht, maar de zoekfunctie is volgens mij nog niet wat het geweest is en zou moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan