firewall windows /Norton

• Onderwerp starter Onderwerp starter simo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

simo

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Hallo, ik heb op mijn computer norton internet security zitten. De firewall daarvan stond altijd ingeschakeld, terwijl die van windows (na het installeren van SP2) uitgeschakeld staat. Zo staat het al maanden en er was nooit iets aan de hand.

vandaag en gisteren doet het emailprogramma het wel, maar bij elke internetpagina krijg ik de mdedeling dat de server niet gevonden kan worden. Nu heb ik de firewall van Norton uitgeschakeld en die van Windows ingeschakeld en nu kan ik wel op internet.

Wie heeft hier een verklaring voor? ben ik nu minder goed beveiligd? Ik heb namelijk wel eens gehoord dat Norton beter is.

grts Simo

Heeft Internet Explorer wel toegang tot internet onder programmabeheer van Norton?
Windows Firewall is op zich niet slecht maar controleert alleen inkomend verkeer en niet uitgaande proggies.....

Bedankt voor je reactie.

Internet explorer heeft geen toegang meer tot het internet als de norton firewall staat ingeschakeld . De situatie is opeens vernaderd want dit was nooit zo.(ik heb ook niets veranderd)

Ik heb nu dus Norton firewall uitgezet en windows firewall ingeschakeld. Ik heb echter liever Norton aan staan.

Dat bedoel ik helaas niet. Kan je onder programmabeheer kijken of Internet Explorer wel toestemming heeft?? Zie bijlage......

Laatst bewerkt:
Bedankt Raymond voor je duidelijke uitleg.

De zaak stond inderdaad op blokkeren. Hoe dat kan, weet ik niet (al herinner ik mij wel vaag dat ik een keer op blokkeren heb gedrukt)

In ieder geval staat de Norton firewall weer aan en die van Windows weer uit. en ben ik blij

bedankt voor je hulp:thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan