Firewall XP (ICF) Backup settings ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tranzy

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
Ik heb een vraag met betrekking op de Firewall van Windiows XP (Pro).

Het komt regelmatig voor dat ik mijn pc opnieuw installeer of die van een ander. Maar nu moet ik als ik de firewall van windows XP wil configureren elke keer weer al die programma’s invoeren zodat die het internet op kunnen.

Bijv.
MSN
MIRC
Emule
Etc.

Is het mogelijk om dit één keer in te stellen en daar een backup (of registry export) van te maken zodat ik dit niet meer allemaal hoef in te voeren als ik mijn pc opnieuw heb geïnstalleerd?

Nee Tranzy,
Dat is niet mogelijk. Het zal ongetwijfeld wel in de registry staan, maar het is gecodeerd in de registry, waardoor je dat nooit zou kunnen vinden.
Het is dan ook niet mogelijk om dat via een backup er weer op te zetten of op een andere pc te zetten.

Het kan alleen als je een backup programma gebruikt zoals Norton Ghost, maar in dat geval wordt er van alles een backup gemaakt.

Maar als ik je iets mag aanraden: Gebruik de firewall van XP niet omdat hij je niet beschermd en het is ook geen echte firewall.

Gebruik een echte firewall zoals bijvoorbeeld Norton internet security. En daar kun je wel een backup maken van alle programma's die toegelaten worden of verboden worden en die zelfs met alle andere instellingen meenemen naar een andere pc of een geformatteerde pc.

http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie..

Ik ben al een paar keer begonnen aan een andere firewall ..

Norton
Zone Alarm.

Geen id waarom ik die nooit heb laten staan...gemakzucht denk ik.

Moet het toch maar eens gaan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan